Forfatter Emne: tandrem  (Læst 5878 gange)

Kristiansen

  • Gæst
tandrem
« Dato: 17. Maj 2010, 10:47 »
Er der nogen som ved hvad en rimelig pris er for udskiftning af tandrem på en 407 sedan/2005. Jeg afventer tilbud fra Roskilde Peugeot. Da de fortalte , at det ville tage 3 timer, spurgte jeg om så ikke det var 3 timers løn + pris på tandrem. Men nej sådan kan man ikke regne tilbuddet ud. Ja, så er det godt nok ikke gennemskueligt. Inden mekanikeren ringer ville det være fint om jeg kunne være lidt på forkant . :D

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tandrem
« Svar #1 Dato: 17. Maj 2010, 14:09 »
Jeg gav  4649.- i Risskov dec 09
Eftersyn 2300
Fartpilot 2000
For min 407 sedan 2.0
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Dibbern

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #2 Dato: 17. Maj 2010, 18:20 »
Jeg har en 406 2.2. Jeg fik sidste år et tilbud, af Peugeot i Roskilde. 3200 kr incl tandrem.

midph

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #3 Dato: 17. Maj 2010, 20:46 »
..at det med timepris ect. ikke hænger sammen,er fordi forhandler/værksted er "pålagt" en fast pris fra peugeot/importørs side..sån`var det ihvertfald da jeg var i branchen ..for maaaange år siden hos Volvo..:D

whateverdhc

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #4 Dato: 17. Maj 2010, 21:14 »
Købte selv tandrems sættet og fik min lokale mek til at skifte på min 306 HDi, pris alt inkl ~3600.
Men det er nok lidt dyrer direkte ved Pug :)

Dibbern

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #5 Dato: 17. Maj 2010, 21:26 »
Startede også selv med at få en mekaniker kammerat, til at skifte min tandrem. Det endte helt galt. Peugeot i Tåstrup måtte rede det hele.  Så hvis et peugeot værksted kan tilbyde det, for samme pris som jeg fik? så vil jeg klart anbefale det. Det er muligt at forhandle sig frem til en fornuftig pris.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tandrem
« Svar #6 Dato: 18. Maj 2010, 09:39 »
Ja jeg købte Peugeot bl.a. fordi min kollega har en Peugeot 406 fra 1996, som jeg lånte da han brækkede sit ben og min Audi havde jeg kørt helt i stykker, Jeg blev glad for bilen og købte senere min nuværende 407.

Men han bruger ikke Peugeot værksteder de er alt for dyre og de vil også have moms og jeg ved ikke hvad, til gengæld havde han uheld med motoren og havde ikke bil i 3 uger, da den gik i stykker efter skiftet af tandrem, han skulle ikke betale mere end han havde gjort, men han skiftede mekaniker.
Og han har stadig bilen der går godt, selvom han bruger de billigste værksteder.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Dibbern

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #7 Dato: 18. Maj 2010, 18:02 »
Min erfaring med nyre biler og al den elektronik og softwear, så er det en god ide at få den omkring, et ordentligt Peugeot værksted, en gang imellem. Ligesom hvis man har dårlige øjne, så går man heller ikke til fodlægeB) Og det er altså ikke så dyrt mere på et ordentligt Peugeot værksted.

acr

  • Gæst
RE: Anbefaling?
« Svar #8 Dato: 08. Juni 2010, 09:07 »
Kan du så anbefale et ordentlig Peugeot værksted?

Jeg har erfaringer fra Roskilde, Ballerup og Køge - og ak ja, der er intet positivt at berette om.

Dibbern

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #9 Dato: 08. Juni 2010, 10:34 »
Ja helt klart!!!!! Peugeot i Tåstrup. De kan virkelig godt finde ud af det.

acr

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #10 Dato: 08. Juni 2010, 11:18 »
Det vil jeg prøve næste gang, at det bliver nødvendigt - med mindre jeg fastholder Peugeot i Malmø. Dem har jeg brugt de sidste par gange .... det har både været billigt og godt.

Peugeot i Roskilde har jeg adskillige skræk oplevelser med, Peugeot i Ballerup har jeg besøgt to gange, og har ikke haft de bedste oplevelser med dem heller. Det har faktisk "imponeret" mig, hvad de har fundet af ting på min bil, som skulle laves, selvom der ikke har været nogle "tegn" på det.

Jeg har en "desværre" en Peugeot 307 SW fra 2006, og det er ikke småting, som er blevet lavet på den - altså af reperationer. Jeg har endda forsøgt at involvere Peugeot Danmark i enkelte af problemstillingerne - men de er iskolde bagi. Deres standard svar har været, at når de 2 års garanti er udløbet, så har de ikke mere "ansvar" for bilen - og det ahr været selvom klimaanlægget gik i stykker, da bilen var 2 år og 3 måneder. Skydetaget indvendig gik i stykker i motoren (som sidder oppe under loftsbeklædningen), da bilen var 2 år og 2 måneder - det var de også helt kolde overfor.

Hvis jeg havde valgt at få lavet begge dele, så havde det kostet mig 20.000 for taget og 17.000 for klimaanlægget. Jeg valgte kun at lave det sidste ..... men det er dælme sur røv på så ny en bil .... og i mine øjne en ringe service af Peugeot.

larsK

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #11 Dato: 08. Juni 2010, 21:10 »
peugeot amager er også et godt sted, de virker rimelige og til at handle med, mener faktisk også de køre med 10% rabat på regningen, hvis de altså stadig køre med det.

Dibbern

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #12 Dato: 08. Juni 2010, 23:50 »
Jeg har også haft dårlige oplevelser, med Peugeot i Roskilde. Og Peugeot på amager! De havde bestent ikke tid til lige, at trille en lille tur i min bil! Nej nej...... Jeg ku da booke en tid til værkstedet... Nå ja!...Så jeg var godt klar over, at det ville komme til at koste mønt :o Bare for at de skulle se lidt på bilen. Hos Peugeot i Tåstrup har de lige fra første gang jeg var der, været utroligt flinke. De gange jeg har været forbi med et problem, der har de med det samme, sendt en mekaniker ud og køre i bilen. Har ikke kostet noget at de undersøger et problem.  Vi har så snakket om hvad der ku være galt. Aftalt pris. Og de har altid rettet fejlen, og en del mere. Prisen har altid været til det vi aftalte. De er dygtige Hos Peugeot i Tåstrup

morgan

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #13 Dato: 09. Juni 2010, 00:02 »
jeg har gode oplevlser fra næstved og køge

Dibbern

  • Gæst
RE: tandrem
« Svar #14 Dato: 09. Juni 2010, 00:13 »
Har også en god oplevelse, med Peugeot i Næstven. Min svigerfar kom ind fra gaden, og købte en læder gearknup  til min TS4. Fik den med det samme. Ikke noget ,at at den skulle bestilles hjem fra Frankrig, og det kom til at koste ekstra, som de fortalt mig hos Peugeot i Køge. B)