Forfatter Emne: Hastighedssignal  (Læst 2641 gange)

iversen84

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Hastighedssignal
« Dato: 19. Juli 2009, 17:23 »
Hejsa

Jeg skal til at installere noget seriøs navigation i min 206, navigationen kræver hastighedssignal fra bilen, men hvor finder jeg det nemmest ? skal jeg i gearkassen, eller er der en løs ledning i kabinen der måske kan bruges ?

med venlig hilsen
Nicky Iversen

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hastighedssignal
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2009, 20:11 »
Jeg har en garmin af de billige,og den er rar at have mange gange,
Jeg har været i Østrig og Italien og den var noget forvirret oppe i bjergene, men ellers en god hjælp.
Jeg har en 407 2,0 hdi, og den har fået skiftet kobling ved ca. 80.000 og jeg tror at jeg brændte kobling også i år, glider og bliver varm og lugter fordærdeligt. min søn siger det er fordi den har så stor et moment i forhold til de biler jeg før har haft.
Og jeg må ikke file på koblingen, men slippe den på en gang.Og holde 2000 omdrejninger
 Det blev vi meget forskrækket over, men den kørte godt nok bagefter og Garmin viste at jeg havde kørt 210 km i timen på Autobahn. Den stod ellers på 197 før. Men jeg tror at det er noget den måler, der behøves ikke at være forbindelse med bilen
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

iversen84

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hastighedssignal
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2009, 20:43 »
Citér
Ole Edslev skrev:
Jeg har en garmin af de billige,og den er rar at have mange gange,
Jeg har været i Østrig og Italien og den var noget forvirret oppe i bjergene, men ellers en god hjælp.
Jeg har en 407 2,0 hdi, og den har fået skiftet kobling ved ca. 80.000 og jeg tror at jeg brændte kobling også i år, glider og bliver varm og lugter fordærdeligt. min søn siger det er fordi den har så stor et moment i forhold til de biler jeg før har haft.
Og jeg må ikke file på koblingen, men slippe den på en gang.Og holde 2000 omdrejninger
 Det blev vi meget forskrækket over, men den kørte godt nok bagefter og Garmin viste at jeg havde kørt 210 km i timen på Autobahn. Den stod ellers på 197 før. Men jeg tror at det er noget den måler, der behøves ikke at være forbindelse med bilen


Nu er det sådan at din garmin måler hastigheden i forhold til gps satelitter, det er sådan set også godt nok.

Jeg skal installere et Blaupunkt Travelpoint DX prof navogation, den afstemmer pilevisningen og kortvisningen efter den reelle hastighed som bilen faktisk kører og ikke efter gps satelitter, det er meget mere præcis navigering. dertil mangler jeg hastighedssignal fra bilen, men jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal finde det.

e4

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil

warlock

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hastighedssignal
« Svar #4 Dato: 03. December 2011, 13:00 »
er der ikke en lettere måde at vise hvordan man kobler den ledning
til speed pulse
Kim

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hastighedssignal
« Svar #5 Dato: 03. December 2011, 13:48 »
Du kan prøve den letteste først   BSI boks  det sorte stik med 40 ben i ben 26

ESP/ABS blokken stik  ben 16  ledningsnummer  6739

En Travelpilot har Gyrometer så den registrer bilens bevægelser og retning  sammen med speedsignal kan den navigere en begrænset periode uden GPS signal  derfor