Forfatter Emne: 206 RC Olieforbrug  (Læst 1195 gange)

AndersRC

  • Gæst
206 RC Olieforbrug
« Dato: 29. Juli 2009, 07:50 »
Hej Alle!

Jeg er den lykkelige ejer af en herlig Peugeot 206 RC 2.0. I de seneste måneder har jeg bemærket at den sluger olie som ind i h....

Bilen lækker ikke olie, så jeg har svært ved at gennemskue det.

Jeg erhvervede mig bilen for knap 10 måneder siden, for 3 måneder siden bemærkede jeg at olie-standeren i displayet lyste, så jeg efterfyldte godt 2 liter olie og måleren stod igen på normal.
Nu har jeg så løbende holdt øje med olien og nu er mit olie-niveau IGEN under normal. Nu er det jo en temmelig kraftig motor, men jeg kan da ikke forestille mig at det er meningen den skal forbruge så meget olie. Jeg har ialt kørt godt 12.000 km i bilen siden jeg købte den...

Bilen har kørt 134.000 km

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

ezoozen

  • Gæst
RE: 206 RC Olieforbrug
« Svar #1 Dato: 29. Juli 2009, 15:57 »
Kunne tyde på at den har fået nogle tæsk :D
Stempelringene kunne derfor være slidt og tillade olie at komme op i brændkamret. Det kan med tiden smadre din motor.

Men nu plejer motorer med mange heste jo at bruge en smule olie. og npr det jo nu er en RC står den vel heller ik hel standard mere ?

AndersRC

  • Gæst
RE: 206 RC Olieforbrug
« Svar #2 Dato: 30. Juli 2009, 07:35 »
Hehe...den får da noget at leve af...der er jo heller ingen der køber en RC for at lade den stå stille ;)

Men decideret give den tæsk mener jeg nu ikke jeg gør, den får noget at leve af - men ikke tilnærmelsesvis Brian-kørsel.

Anywho...nu har jeg snakket med Peugeot værkstedet, og de kunne fortælle at sådan en RC'er snildt kan bruge en ½ liter olie pr. 1000 km...hvilket min jo så heller ikke er helt oppe på trods alt. Mekanikeren fortalte at så længe jeg ikke kunne registrere utætheder i motoren, så skulle jeg ikke være bekymret - da sådan en RC'er har det med at slupre rimelige mængder olie i sig.

Men NEJ, jeg har ikke ødelagt min RC'er med T-hansen skørter, lys, blink og andet plastic-skrammel. Der er ej heller pillet ved motoren, ikke udover at den er købt af en peugeot-mekaniker som derfor har nusset om den. Mener at den er smuk i sig selv, og derfor KUN holder den standard...
« Senest Redigeret: 30. Juli 2009, 07:37 af AndersRC »