Forfatter Emne: knastaksel 1,4hdi  (Læst 1212 gange)

Lars Schjonnemann

  • Gæst
knastaksel 1,4hdi
« Dato: 31. Juli 2009, 10:44 »
Er der nogen der ved om der er not i knasten på en 206 1,4 hdi ? eller er det en konus.
Mit problem er at den har slugt en kilerem som så har viklet sig omkring nederste remhjul, og derefter er hoppet 4 tænder, remmen blev sat på plads og bilen kunne køre, men manglede en masse heste,
Peoget som satte remmen på plads, mente den havde bukket ventiler. Derfor piller jeg toppen af, men ingen ventiler er bukket alt er flot som nyt, og en tæthedskontrol viste da også at ventilerne er helt tætte. Nu er den samlet igen, den starter som normalt og kan sagtens tage omdrejninger, men brummer anderledes og har ingen kræfter. Mit sidste håb inden skrotten er at den har vredet knastjulet på akslen. Håber nogen her ved noget :(

silverfox

  • Gæst
RE: knastaksel 1,4hdi
« Svar #1 Dato: 31. Juli 2009, 13:10 »
Der sidder en not på knasten. Men ud fra din beskrivelse, lyder det da til, at et eller andet må være vredet/bukket?

Lars Schjonnemann

  • Gæst
RE: knastaksel 1,4hdi
« Svar #2 Dato: 01. August 2009, 09:24 »
ja jeg tror også noget er bukket, men hvad ?? det er ikke ventilerne, dem har jeg haft ude. Hos peogeot i Hillerød mente de det måske kunne være plejlstængerne der var bukket, øv øv det lugter af en ny motor:(

larsK

  • Gæst
RE: knastaksel 1,4hdi
« Svar #3 Dato: 01. August 2009, 10:46 »
det kan også være plejeleje der er blevet slidt skævt efter det der er sket, men mest sandsynligt plejestænger, kender dem i hillerød og har selv arbejdet der, og de er rimelige dygtige til deres arbejde. problemet er at der er så meget moment i en diesel motor, så hvis der går noget galt så ender det meget galt, har set plejestænger bukke før bare ikke lige med at tilbehørsremmen sætter sig fast.

men ellers ud til en hugger og køb en brugt motor og få sat i.

holm 83

  • Gæst
RE: knastaksel 1,4hdi
« Svar #4 Dato: 01. August 2009, 21:43 »
mener knasten på sådan en 1,4 hdi er hul inden i så den kan jo også have vrædet sig