Forfatter Emne: Måske ny Peugeot Ejer?  (Læst 1828 gange)

Bulow

  • Gæst
Måske ny Peugeot Ejer?
« Dato: 19. Juli 2009, 20:36 »
Hejsa jeg overvejer at købe en Peugeot 407 SW 1.6 HDI 2006.

Ville høre om der er nogen der har noget de vil dele med mig, er faktisk lidt af en bil amøbe ved ikke en hat om dem :D

Så ville høre hvad jeg skal lytte efter og kigge efter ved køb af sådan en bil. Syntes faktisk den er rigtig pæn og det tiltaler jo mig meget.

Og vi køre omkring 13-15000 om året er det for lidt til en diesel bil?

Vil værdsættet et par kommentar.

Mvh en måske kommende peugeot ejer

iversen84

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Måske ny Peugeot Ejer?
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2009, 20:47 »
Citér
Bulow skrev:
Hejsa jeg overvejer at købe en Peugeot 407 SW 1.6 HDI 2006.

Ville høre om der er nogen der har noget de vil dele med mig, er faktisk lidt af en bil amøbe ved ikke en hat om dem :D

Så ville høre hvad jeg skal lytte efter og kigge efter ved køb af sådan en bil. Syntes faktisk den er rigtig pæn og det tiltaler jo mig meget.

Og vi køre omkring 13-15000 om året er det for lidt til en diesel bil?

Vil værdsættet et par kommentar.

Mvh en måske kommende peugeot ejer


Du bude måske overveje at investere i den nye bilrevyen, guide til brugtbilskøb, der står rigtig mange ting som du kan bruge til noget.
Personligt vil jeg mene at en 1,6 hdi er lige lille nok til sådan en stor bil, overvej i stedet en 2,0 hdi, den vil du helt sikkert få mere glæde ud af.

Bulow

  • Gæst
RE: Måske ny Peugeot Ejer?
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2009, 21:05 »
Bruger nettet har læst en del om den, men dem der tester er ikke dem der køre i dem hver dag og ligger mærke til de små ændringer :).

har læst mig til at man får mest ud af hdi 1.6 på diverse sider dog, og 2.0 er lige lidt over min smerte tærskel. som ligger omkring 180K har dog en carisma jeg smider oveni også men den er ikke meget værd efterhånden.  Og vil helst ikke have en Bil der har kørte over de 100K og er mere end 3 år gammel.

larsK

  • Gæst
RE: Måske ny Peugeot Ejer?
« Svar #3 Dato: 20. Juli 2009, 16:52 »
1,6 HDi er udemærket i en 407 det er jo ikke en kampvogn, men de har haft problemer med noget der heder frip lejer det er de nederste bærekugler, men er løst med en anden type.

men alle børne sygdomene burde være ordnet hvis det altså er en bil der har fået overholdt service

407

  • Gæst
RE: Måske ny Peugeot Ejer?
« Svar #4 Dato: 04. August 2009, 10:03 »
Hej

Har du checket om der er bobler på bagklappen ved skinnen.
Har selv en 407sw fra 2006, og har bare haft problemer med at få peugeot danmark til at lave den.
Har også fået skiftet turboen , baghjulslejer.
Jeg tror måske at det nu er galt med forhjulslejerne.
Er temmelig træt af denne bil.

silverfox

  • Gæst
RE: Måske ny Peugeot Ejer?
« Svar #5 Dato: 05. August 2009, 19:05 »
1.6 HDI er glimrende til en 407. De 110 heste vil være rigeligt til de fleste. Men du skal tjekke, at den har fået skiftet FRIP lejer. Det er meget dyrt at udskifte. Ellers en rigtig god bil....