Forfatter Emne: Er min tændspole defekt ??  (Læst 1326 gange)

JR Peu406geot

  • Gæst
Er min tændspole defekt ??
« Dato: 10. August 2009, 21:27 »
Hey all..

Nu har min 406 XS4 1,8 2004 generet mig i noget tid og må hellere snart få noget gjort ved det..
Den har små udsættere, ikke noget stort som passagerer kan mærke, men små ryk som vedkommende der kører kan registrere.

Værst er det, hvis man kører ud på en vej der er svagt stigende og kører op gennem gearene, der føler man, at man mangler noget power og man kan mærke de små udsættere motoren har.
Det mærkes også hvis man kører den langt ud i gearene og lader den arbejde i de høje omdr. der mærker man også tydeligt at der er udsættere..
Nu kunne man jo sige benzinfilter! men det er ikke kun når der skal bruges væske, den gør det, kører man ud af lige vej, f.eks. 3000 omdr. i 3. gear uden at den trækker alverden, så mærker man det også.

Kan se at der bliver skrevet meget om 406 og tændspoler rundt omkring, men er der nogen der kan komme med noget konkret om det giver de symtomer som jeg oplever eller skal jeg lede efter noget helt andet ?
Det er jo en ret dyr sag bare at forsøge med :)

Håber i kan hjælpe :)

Jesper

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Er min tændspole defekt ??
« Svar #1 Dato: 12. August 2009, 21:06 »
Der må da være nogen der har rodet med tændspole eller ??

Jesper

larsK

  • Gæst
RE: Er min tændspole defekt ??
« Svar #2 Dato: 13. August 2009, 13:38 »
de har haft problemer med deres tændspoler, og der laver de tændings udsættere, så ville nok være et godt sted at starte, friske tændrør og ny spole.