Forfatter Emne: antik 309 1.4 I driller med motorbøvl  (Læst 974 gange)

huleboeren

  • Gæst
antik 309 1.4 I driller med motorbøvl
« Dato: 26. August 2009, 05:22 »
For at skåne min egen bil mod misbrug, købte jeg min 18 årige søn, der lige havde fået styrepappet, en Peugeot 309 1.4 I
Ikke køn, men ved købstidspunktet kørte den fint og for 8.500 kr får man ikke alverden.
Men......nu har den fået hikke...engang i mellem. den bruger nu generelt meget mere benzin siger hans slunkne S.U. pengebog og ved nogle opstarter går den i stå 6-7 gange efter 2-3 sekunders gang og kører den så ud ad vores grusvej, ser det ud som om nogen tændte og slukkede for nøglen, med henholdsvis bremsespor og hjulspin, når man holder gassen jævnt. når han så er kommet afsted, så kører den rimeligt jævnt efter et stykke tid, men er sløv og bruger som sagt mere benzin.
Da jeg er mere til at rode med traktorer og motorcykler, så er den elektroniske indsprøjtning på den ikke lige noget jeg er dus med. 3 multistik har det jeg vil kalde en karburator, men ingen skruer at pille ved, ej heller noget svømmerhus at rense for skidt   hvad gør den kloge så?
Jo han må jo så hermed spørge vidt og bredt på forummet om nogen har haft lign problemer med en 309 og om der er en genrel drillepind der kan skiftes ud, så den går godt igen. Det kan selvfølgelig ligeså godt være tændingsfejl som benzin bøvl, men jeg er åben for alle råd og tip og kan man aflæse fejl koder på sådan en gammel bil ? den er fra 92 mener jeg.
udøs jeres viden   mvh Huleboeren fra Bornholm