Forfatter Emne: Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!  (Læst 2280 gange)

VILBRAND

  • Gæst
Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!
« Dato: 19. August 2009, 22:56 »
Nogen der har prøvet det samme og kender løsningen?? Meget irriterende at skulle ligge noget under vippearmen inde i bilen, før man kan gå ud og lirke dækslet op når der skal saft på dyret!!!

Claus B

  • Gæst
RE: Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!
« Svar #1 Dato: 20. August 2009, 20:59 »
Jeg har lidt af samme problem på min 406'er fra 99..

Jeg har ikke løst det 100 % men det hjalp at jeg skrue de 4 skruer der holder plastiken inden under tank dækslet fast..

Endvidre har jeg givet hængslerne i dækslet fedt, samt den lille split det bliver trukket ind når man trækker i kablet..

Jeg har også fundet ud af, at hvis jeg går om og trykker på dækslet der hvor hængslerne sidder, for derefter at gå om  :) og trække i kablet en 3-5 gange hurtigt efter hinanden så er den sikker på at åbne,..

Den teknik bruger jeg nu og den virker, men jeg bliver lige nødt til at om og trykke på dækslet hvergang, inden jeg åbner..

Det kostede mig nok turen rundt omkring bilen op imod 25 gange inden at jeg fandt mit lille trick..  :D

holm 83

  • Gæst
RE: Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!
« Svar #2 Dato: 20. August 2009, 21:40 »
skrue en af de 4 skruuer ud og mont en lille fjeder sammen med skruen og en spændeskive så virker det ellers er det nyt lank klap da skiften  som sørger for det hopper op er knækket

DaVaSt

  • Gæst
RE: Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!
« Svar #3 Dato: 21. August 2009, 14:43 »
Jeg har i mange år brugt en blød rudeskraber som jeg så går ud og presser ind i det øverste bagerste hjørne så den sidder i spænd mellem skærm og klap, så tilbage og rive i håndtaget og vupti man har løst problemet.

Har man en codriver med kan denne hive i håndtaget samtidig med at man trypper let på dækslet helt fremme.


Jeg vil straks prøve om jeg kan lave fjedernumret som ovenfor...

Hilsen - Dan 406 st fra 99

VILBRAND

  • Gæst
RE: Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!
« Svar #4 Dato: 22. August 2009, 11:24 »
Tak for svarerne, jeg vil lige efterprøve dem :-D

larsK

  • Gæst
RE: Tankdæksel sidder fast - HJÆLP!
« Svar #5 Dato: 22. August 2009, 12:03 »
køb et nyt dæksel andet skal der ikke til. og nemt at skifte.