Forfatter Emne: Bremser?  (Læst 1275 gange)

Wolverine

  • Gæst
Bremser?
« Dato: 28. August 2009, 10:34 »
De sidste to dage har min bil lyst med det der bremselogo med cirkelen og tre streger på hver side.
Igår kørte jeg en længere tur og bemærkede at bilen sagde en underlig skurrende lyd (Synes ikke det umiddelbart lød som bremser der skurrer) når jeg holdt rattet lidt mod højre (ikke drejede, men blot holdt det lidt mod højre). Når jeg jokkede på bremsen eller drejede rattet forsvandt lyden, for så at vende tilbage, når jeg igen kørte ligeud. Nogen ideer?
Fik sat nye klodser og skiver på december 08. Kan det være det allerede?

Og så lige en anden ting også.
Når bilen har kørt og derefter holder i tomgang, synes jeg det lyder som om den klukker (Det er det nærmeste jeg kan beskrive lyden) Nogen der ved hvad den slags kan skyldes?

Vicla

  • Gæst
RE: Bremser?
« Svar #1 Dato: 28. August 2009, 13:59 »
hej wolverine

Måske svarene kan blive lidt bedre hvis du skriver hvilken model/type bil og årgang ;)

med hensyn til bremserne så har jeg oplevet nogenlunde det samme på min 207 1,6 Hdi.... det viste sig at være en lille sten der havde sat sig i klemme i bremserne (højre forhjul). Stenen var meget svær at se/finde... men værkstedet fjernede den uden beregning (har et godt forhold til det lokale peugeot værksted)

Det andet spørgsmål kender jeg ikke noget til :)

bare mit lille indput.... nogle gange kan tingene være meget enkle og ligetil....

simon vp

  • Gæst
RE: ..
« Svar #2 Dato: 30. August 2009, 17:28 »
kommer jo an på hvor langt du har kørt siden dec 08

Wolverine

  • Gæst
RE: Bremser?
« Svar #3 Dato: 31. August 2009, 11:08 »
Det er en 406 stationcar 2001. Har lokaliseret, at det kommer fra højre side   og kun når man holder rattet svagt til højre. Tænkte også på det med en sten, men må have det skilt ad og se.