Forfatter Emne: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!  (Læst 6047 gange)

gerimax

  • Gæst
hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Dato: 29. April 2009, 08:53 »
hey min aircon i min 307 lugter af bæ?? hvad kan være årsagen?? kan man gøre noget ?? rense osv??

Gudik

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #1 Dato: 29. April 2009, 09:24 »
synes jeg har læst flere emner i forum omkring dette ?

du kan vist få lavet et Aircon-service og få udskiftet dit freon. mener det var svaret i de andre. du ka evt. prøve at kigge lidt i forummet;)

gerimax

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #2 Dato: 29. April 2009, 13:17 »
jamen kan man ikke selv gøre noget?? hader service det koster jo så meget synes jeg.. kan man selv skifte det der?? kan det overhoved købes privet??

nogen der iøvrigt ved noget om at få rattet af i en 307?? ved ikke lige hvor jeg skal starte?? skal have mit læder ret på:-)

Wolverine

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #3 Dato: 29. April 2009, 17:02 »
Du kan købe sådan noget aircon rens og selv rense det. Nogle siger det hjælper, andre mener ikke det hjælper.
Hvis du står for at skal have lavet aircon service på den, så kører Superdæk kampagne i denne og næste måned. 400 kr for service + 50 kr pr 100 g kølemiddel, der påfyldes.

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #4 Dato: 29. April 2009, 17:27 »
mit stinker også af bæ, har haft det 4 gange til rens hos hhv peugeot og deciderede klima service værksteder, har ikke hjulpet en ski.....

men de er alle enige om at det man kan købe i håndkøb er intet værd...

Catena 406 XS4

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #5 Dato: 15. Maj 2009, 22:58 »
Har lige fået renset mit klimaanlæg hos Peugeot (på garanti, hehe) da det stank af eddike og sure sokker efter at udetemperaturen kom op i nærheden af 20 grader.
Blev noget overrasket over at de "bare" brugte en flaske/spraydåse med "aircon cleaner" af mærket "Bardahl"!!!
Det er en flaske/spraydåse de sælger i reservedelsafdelingen for 177,- plus moms.

Det lugtede stadig lidt bagefter, men jeg kørte så med fuld blæs og 20-22 grader på klimaanlægget, med 2 vinduer åbnet 1/4 i to dage.
Nu lugter det kun i ca 5-10 sekunder efter bilen bliver startet, - ellers er lugten væk:)

Mit klimaanlæg kører altid (året rundt) med luftindtag udefra så jeg krydser fingre for at det bliver ved at være lugtfrit......

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #6 Dato: 19. Maj 2009, 19:11 »
hvordan er det nu på en 406,kører klima kontinuerligt eller afhængigt af indetemp osv. dvs varierer strømforbruget eller er det ligesom med aircon. fuld knald på, og det er mere eller mindre varmetilførelsen der doseres?

Cj_Juel

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #7 Dato: 27. August 2009, 20:12 »
Jeg vil lige høre hvordan andre oplever det.
Mit er kommet fra den ene dag til den anden,(andre der også har oplevet det?) det lugter kun lige i 3-4 min hvis airconét er tændt, er den slukket  bliver det ved, det lugter lidt af Eddike, det er først kommet efter at udetemp er faldet til under 20.
Er der nogle der ved hvor lang tid systemet skal køre før der begynder at kommer vand ud af kondensatoren ?
« Senest Redigeret: 28. August 2009, 07:51 af Cj_Juel »

Vicla

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #8 Dato: 28. August 2009, 14:01 »
min pug 207 Hdi er begyndt på det samme.. sure sokker i ca. 1-2 min og så er det væk.... også dukket op efter den hårde sommervarme..

Så hvis nogen finder en rigtig god løsning.. må den gerne publiceres her i forum.... overvejer at smutte til tyskland 8bor ved grænsen) og få renset systemet dernede.... koster kun 40 euro.

simon vp

  • Gæst
RE: aircon rens..
« Svar #9 Dato: 30. August 2009, 17:22 »
det er fordi der sætter sig skidt og alger på fordamperen.. jeg har aldrig prøvet at en aircon rens ikke virker hvis det blir gjort rigtig!!!

benno

  • Gæst
RE: hvorfor stinker mit aircon!!!!!!!!
« Svar #10 Dato: 31. August 2009, 22:49 »
Havde på et tidspunkt også lugtproblemer med mit aircon/klima - jeg fik fat i noget aircon rens.

Jeg afmonterede pollenfilter, og sprøjtede aircon rens ind (brugte ca. 1/4 af dåsen), herefter startede jeg bilen og lod den køre med fuld blæs i ca. 15 min. med dørene åbne, og herefter var den dårlige lugt væk.