Forfatter Emne: Startproblemer 405 SRI 2,0 `92  (Læst 1312 gange)

405

  • Gæst
Startproblemer 405 SRI 2,0 `92
« Dato: 09. September 2009, 13:36 »
Når jeg om morgenen skal starte min bil så vil den ikke starte. Starteren kører som den skal og der kommer benzin... men der sker intet.
Lige omkring stikket til tændspolen gnister det en lille smule når man prøver at starte bilen...
Når man har prøvet på at starte bilen i et stykke tid så starter den lige pludselig... og kører man så en tur og så slukker bilen og prøver at starte den igen ... så starter den lige med det samme.
Lige indtil morgenen efter...så er problemet der igen. Bilen står i carport normalt.
Nogen der har en idè om hvad problemet evt kan være?

:|
« Senest Redigeret: 09. September 2009, 13:37 af 405 »

Martinovitz

  • Gæst
RE: Startproblemer 405 SRI 2,0 `92
« Svar #1 Dato: 09. September 2009, 16:25 »
Kører motoren ujævnt eller fejltænder ved kørsel?

Det kan muligvis være en defekt tændspole eller tændkabler. Du kan også prøve at rense/skifte dine tændrør. Det lyder som om at motoren ikke får tænding/gnist og kun bliver trukket af starteren.

Hvis du har en hjælper, kan personen se om der kommer gnist fra tændrørene når du starter bilen.

Jeg har selv problemer med min 106'ers elektroniske dele med rust og ir. Tit og ofte hjælper det at give kontaktflader en tur med WD40 og en skruetrækker....

Håber det virker....

405

  • Gæst
RE: Startproblemer 405 SRI 2,0 `92
« Svar #2 Dato: 10. September 2009, 08:57 »
Hey

Og tak for dit svar.
Bilen kører uden problemer når en først er startet... altså ikke fejltænding eller ujævn kørsel....trækker helt igennem som den skal.
Tændrørskablerne er kun ca 1,5 år gamle. Det samme med fordelerdækslet.
Men hvordan ved man om det er tændspolen det er galt med?

:)
« Senest Redigeret: 10. September 2009, 13:12 af 405 »