Forfatter Emne: Startproblemer  (Læst 980 gange)

ReneB

  • Gæst
Startproblemer
« Dato: 08. September 2009, 15:13 »
Jeg er den heldige ejer af en Peugeot 306XS 2.0 fra 2000 som har kørt ca.108000, jeg har har haft bilen fra ny, og den har har kørt alle årene uden problemer, lige indtil for ca. 15 mdr. der ville den ikke starte en dag da jeg skulle hjem fra arbejde, efter en 2 til 3 min. hvor starteren bare køre, og omdrejningstælleren og speedometeret køre frem og tilbage og der lød nogle underlige lyde ude fra motoren og intet sker, kommer den pludselig i gang, så tænkte jeg ikke mere over det, indtil for ca. 4 uger side, der gjorde den det samme, og der ville den bare ikke i gang, så jeg valgte at tage + polen af batteriet, og lade bilen stå. Men det løste bare ikke problemet, for næste morgen kunne den stadig ikke starte, jeg tilkaldte min mekaniker som kom med sin tester ”Bosch KTS200” men den fandt ingen fejl, men benzinpumpen kørte ikke, til sidst prøvede vi nødløsningen dieselstart, og så hoppede den lige i gang, og benzinpumpen kørte... Her til morgen var den så gal igen, den ville bare ikke starter, og lært af fortiden, har jeg en dieselstart liggende i bilen, og igen sprang den i gang og var køreklar, den køre uden fejl, altså ingen hosten eller hakken, og trækker som den altid har gjort, men jeg tænkte da jeg kom på arbejde, jeg giver den lige en bell add kur, det har jeg gjort, men om det hjælper ved jeg ikke endnu...
Hvis der er andre der har haft samme problem, og fundet en varig løsning ” og nej, ikke at sælge bilen he he”vil jeg meget gerne høre hvad du/I har gjort?

På forhånd tak Rene....