Forfatter Emne: 206 2,0 HDI Ujævn tomgang- motorgang  (Læst 3145 gange)

UlrikOlsen32

  • Gæst
206 2,0 HDI Ujævn tomgang- motorgang
« Dato: 21. September 2009, 13:58 »
Hej folkens, jeg har stadig problemer med min 206'er... Den er begyndt at hoste og hakke lidt efter jeg starter den om morgenen, og begynder nærmest at rulle om og ned i omdr. ved tomgang (dette kan også forekomme når den er varm) Når jeg så sætter bilen i gear og vil køre, er det som om at motoren ikke trækker på alle cylindre, næsten som dem modarbejder mig og speeder trykket.

Nogen der har en ide om hvad dette kunne skyldes, jeg er bange for det vil blive meget dyrt på værksted at de skal gætte sig frem, for det er jo ikke hele tiden...

Ps. bilen humper stadig af sted ved 1500 til 2300 omdr. ved let tråd på speederen, og mister engang i mellem en forbrændingstakt, så at motoren dykker, selv ved jævn kørsel.

HJÆLP !!! :-)

Vicla

  • Gæst
RE: 206 2,0 HDI Ujævn tomgang- motorgang
« Svar #1 Dato: 21. September 2009, 14:05 »
Hmm, uden at være helt sikker.. så tror jeg det er sandsynligt det er et gløderør som svigter.. har jeg oplevet på min tidligere Renault Diesel.. og dette kan sagtens være periodisk...:o
Bare et lille bud fra mig (er ikke mekaniker eller lign.)

PS: de kan sidde rigtig godt fast.. de gløderør...

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: 206 2,0 HDI Ujævn tomgang- motorgang
« Svar #2 Dato: 21. September 2009, 14:19 »
Tak for buddet, men jeg tror nu ikke det er et gløderør, da dette kun burde være aktivt ved koldstart, og evt efterglød...og ikke ved normal temperatur, hvor problemet også forekommer. Så jeg er måske mere ud i noget periodisk svigtende dyse, eller noget koldstarts anordning... Eller noget helt andet.

Jeg er oprindeligt uddanet mekaniker, men er ikke med på beatet med disse nymodens diesel motorere, så hvis der er nogen der har et bud er i velkomne til at byde ind. INDEN jeg kører på værksted.

huseauto

  • Gæst
RE: 206 2,0 HDI Ujævn tomgang- motorgang
« Svar #3 Dato: 21. September 2009, 20:44 »
Du har ikke sagt noget om fejllampen lyser.
Der skal måles ,comonrailtryk ,indsprøjtningsmængde,dyseobningstid, dieseltilbageløb,luftmængde,luftmassemåler.
jeg kan godt lave den til en rimelig pris men du er langt fra nørresundby.

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: 206 2,0 HDI Ujævn tomgang- motorgang
« Svar #4 Dato: 23. September 2009, 13:10 »
Bilen melder ikke nogen fejl (motorlampen lyser ikke)

Der kommer også en sort røgsky når man krudter til den, hvilket kunne tyde på den ikke forbrænder ordentligt eller ihvertfald får for meget at leve af... (Den er chippet)