Forfatter Emne: Fartpilot Peugeot 407  (Læst 1994 gange)

Per Bro

  • Gæst
Fartpilot Peugeot 407
« Dato: 20. September 2009, 21:49 »
Hejsa jeg har en peugeot 407 SR 1,8 Stationcar

jeg har været forbi peugeot for at høre hva det vil koste at sidde en fartpilot i den. pris 4000kr.

hmmm også er mit spørgsmål, og nogen har erfaring med dette, og det er noget man kan gøre selv. jeg ved godt man nok ikke selv kan rode i bilens computer.

men ledningsnette er vel klar gjordt til dette. så det er vel bare at klikke fartpilot armen ind i ratstammen også ændre i computer opsætning i bilen.

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Fartpilot Peugeot 407
« Svar #1 Dato: 21. September 2009, 17:09 »
Det er ikke helt lige til...bare at sætte en arm i og kode den ind med en tester.
og så måske alligevel,men peugeot beskytter deres software.

Hvis det kan lade sig gøre :
afmonter nedereste del af ratskjold.
fjern prop til arm og monter arm i com2000 (ratkontakt).
skær et hak i ratskjold til arm. monter ratskjold igen.
nu skal der tester på... husk at teleindkode både bsibox og motorstyrbox til fartpilot.
prøve kør bil.

dette kan kun bruges på biler med e-gas (motorstyret gasspjæld).

ulæmpen er at så kan din motorstyrbox måske ikke opdateres igen med
fartpilot.

Den sikre løsning er at købe et kit hos asmarketing.dk dette består af arm,interface og kabel.
kontroller om din speederpedal er med 4 eller 5 stikben
afmonter ratskjold - monter arm - skær hak i ratskjold - afmonter blåt og gråt stik bag på com2000 og seriekoble dem med kablet du fik med. afmonter stikket på din speederpedal og koble dem sammen med det nye kabel. nu monteres interfacet også til kablet.
til sidst skal interfacet kodes til din model (denne funktion findes på asmarketing).

håber at dette kan bruges...

mvh.
lyn