Forfatter Emne: Blinkerarm  (Læst 3204 gange)

405GLXHANSEN

  • Gæst
Blinkerarm
« Dato: 22. September 2009, 21:00 »
Min blinkerarm er begyndt at drille.Kan godt blinke hvis man holder den nede eller oppe,men vil ikke gå i hak.
Er sådan en dyr til en 405 fra 93?  Er den nem at skifte?

Dibbern

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #1 Dato: 22. September 2009, 23:03 »
Jeg har en TS4 fra 2002. Når jeg blinker til den ene side, så blinker den til modsatte side, når jeg er drejet. Ku forestille mig at blinke armen er slidt. Måske den skal skiftes? Tror faktisk ikke det er så dyrt, at få lavet hos Peugeot. Fik et godt tilbud på at få, skiftet tandrem, incl hjul og rem. 3200kr. Er meget positivt overrasket! Så mon ikke sådan en arm er billig???:o

silverfox

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #2 Dato: 24. September 2009, 19:49 »
@Dibbern: jeg er ked af at sige det, men nej det er ikke billigt! Du skal skifte hele modulet bag rattet, inkl blink- og viskerarm. Det koster omkring 3500 kr...

dennisp 106racing

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #3 Dato: 27. September 2009, 19:25 »
jeg ville nu ikke tro den er så fandens dyr igen ..
tror os det er din blinkarm der er slidt ..
hvis jeg var dig ville jeg kører til en hugger og hører om han skulle have en til og ligge ..
eller tjek bilgalleri ... den er slet ikke så svær og skifte .. det er simpel
mvh dennis

silverfox

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #4 Dato: 28. September 2009, 21:32 »
Du SKAL skifte hele modulet, hvilket kræver at du afmonterer rattet. Det er ikke svært for en fagmand. Det kræver desuden en kodning med tester.

Szafranski

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #5 Dato: 28. September 2009, 22:26 »
Ro på..

Jeg fik skiftet min blinkarm, godt nok til en audi. Jeg købte selve armen hjem fra tyskland 430,- incl porto. Men valgte at bestille med fartpilot. Fik den monteret for 1000kr incl. kodning og moms.
Min sted/svigerfar (lyder langt ude :D ) har lige fået ny blinkearm i hans 406 HDI st.car. han gav omkring 500,- alt incl.
Ville først ringe til Peugeot og få et tilbud, der efter undersøge prisen hos den nærmeste peugeot forhandler i Tyskland. Er den okay billigere der, ville jeg bestille den hjem og finde et lille værksted og få til at monterer, hvis du ikke selv har mod på det. Der skal ingen kodning til, fordi man jo bare skifter armen. Der kommer jo ingen ekstra funktioner. (Ret mig hvis jeg er gal på den) Peugeot i Flensborg er jeg "NÆSTEN" sikre på har en dansk bankforbindelse + min. en dansk talende medarbejder. Hvilket jo gør tingene nemmere.

Håber det hjalp og fik dig lidt ned på jorden :D

silverfox

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #6 Dato: 29. September 2009, 15:03 »
Du er delvis gal på den. Hvis det er en 406 fra 2000, kan du nøjes med en arm og slippe for kodning. Men en 406 fra 2002 har "multiplex", derfor er den dyrere og kræver kodning. Dette er IKKE til diskussion. Jeg har arbejdet med Peugeot i snart 10 år, så jeg ved (desværre) hvad jeg taler om!

Szafranski

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #7 Dato: 29. September 2009, 16:54 »
Den er godtaget :D Sådan er det også på de nyere audier. Men i dette tilfælde snakker vi en 405 fra ´93.

silverfox

  • Gæst
RE: Blinkerarm
« Svar #8 Dato: 02. Oktober 2009, 13:31 »
Fair nok....til 405 er den heller ikke så dyr. Der passer de 500 nok meget godt. Det kan sgu gå galt når der både snakkes 405 og 406 i samme tråd ;-)