Forfatter Emne: turbo måske defekt?  (Læst 13627 gange)

analingus

  • Gæst
turbo måske defekt?
« Dato: 13. Oktober 2009, 14:23 »
Jeg har en peugeot 307 SW 136 hk - dielsel fra 2005.

Motorlampen lyser og i det elektroniske display står der "antipollution failure".

Ved Peugeot siger de at der skal en ny turbo til, men jeg har hørt lidt om at det istedet kunne være en form for regulator der er defekt istedet. Kan nogen hjælpe med lidt mere viden?

Dibbern

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #1 Dato: 13. Oktober 2009, 14:50 »
Jeg havde samme advarsel på min køre computer. Det er godtnok en 406 TS4. Det viste sig at det var tændspolen. Ved ikke hvordan det er med en diesel?

holm 83

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #2 Dato: 13. Oktober 2009, 19:16 »
Citér
analingus skrev:
Jeg har en peugeot 307 SW 136 hk - dielsel fra 2005.

Motorlampen lyser og i det elektroniske display står der "antipollution failure".

Ved Peugeot siger de at der skal en ny turbo til, men jeg har hørt lidt om at det istedet kunne være en form for regulator der er defekt istedet. Kan nogen hjælpe med lidt mere viden?


der er stor chance for det er tilbage mældings føleren i turboen der er død den koster 1100 kr plus moms ca det er først fornylig det er blevet en løs del og skifte før i tiden var det en ny turbo da den ikke kunne købes løs

sttn

  • Gæst
RE: turbo defekt
« Svar #3 Dato: 13. Oktober 2009, 19:59 »
Hej

Nu kan jeg ikke huske hvad de skiftede da min skrev dette, men det var ikke turbo ,så vidt jeg husker var det en ventil eller noget i den retning ,jeg har service kontrakt på den så jeg ser ikke alle de ting de laver,var lige ude i bunken af papier TRO det er denne ?? en Differens tryksensor FAP kr 1075 og lidt andet total pris på 2500.

Turbo din bil køre næsten som dem plejer ikke,prøv og stil dig bag bilen og lugt ved udstødning er den noget a la klor lugt så virker dit filter hvis ikke så er det sikkert denne dims der er kaput det håber jeg da ...:|

golfern

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ebeltoft
RE: turbo måske defekt?
« Svar #4 Dato: 13. Oktober 2009, 21:58 »
Jeg har haft en 406 2,0 Hdi, som gav samme melding, og det var ikke turboen, men istedet miljøboksen, som var løbet tør for vædske.

Det er noget dyrt, giftigt stads, som bilen på en eller anden måde mixer.

Jeg kørte med fejlmeldingen i et par måneder uden at det gav problemer. den kom bare med meldingen i displayet hver gang jeg startede bilen.

golfern

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Ebeltoft
RE: Antipollution failure
« Svar #5 Dato: 13. Oktober 2009, 22:01 »
Anti=modvirke
pollution= forurening
failure= fejl


Har ikke noget med turboen at gøre

406_dk

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #6 Dato: 13. Oktober 2009, 23:32 »
antipollution failure kan betyde mange ting. For mit vedkommende var det Luftfilteret der var gal.:)
« Senest Redigeret: 13. Oktober 2009, 23:34 af 406_dk »

silverfox

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #7 Dato: 14. Oktober 2009, 09:25 »
Det kan sagtens have noget med turboen at gøre. "Anti pollution fault, er nok den fejlmeddelelse, der kan dække over flest fejl!
Men HVIS det er det elektroniske spjæld på turboen der er defekt, koster denne del ca. 1400 kr med moms.
Det er først for nylig, at denne del har kunnet fås som løs reservedel. Der er skiftet rigtig mange turboer, pga samme fejl.

analingus

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #8 Dato: 15. Oktober 2009, 13:03 »
Som tilføjelse kan jeg nævne at turboen faktisk går meget ujævnt.
Men jeg vil lige forhøre mig endnu engang hos peugeot mht. om der virkelig er brug for en helt ny turbo eller om jeg kan nøjes med blot at udskifte det elektroniske spjæld eller tilbagemeldingsføleren.

Tak for hjælpen;)

Vicla

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #9 Dato: 19. Oktober 2009, 10:10 »
Min Peugeot 207 1,6 HDI gør nogenlunde det samme... når jeg starter den med kold motor kan den finde på (en sjælden gang) at gå ujævnt i motoren.... og melder så antipollution fejl i display... hvis jeg så giver den lidt gas et kort øjeblik... så kører bilen som den skal.. oogså i tomgang... dette forekommer typisk på min i fugtigt/regn vejr... jeg har haft peogeot i sønderborg til at se på den, men de siger den fejler ikke noget:|
jeg tror det kan være et stik der skal renses.... er der nogen der kan hjælpe mig med hvilket stik det kan være, og hvor det sidder.. kunne godt være til luftreguleringen til turboen.....

Ellers kører min bil uden fejl.. og er meget glad for den... bare irriterende med de fejlmeddelselser.. man er jo nødsaget til at reagere.:|

Min bil har lige rundet 69000km og har 2 1/2 år på bagen;)

PS: fejlen i display forsvinder dagen efter igen.. så kan der gå 1 uge, eller 1-2 måneder inden den dukker op igen, og det eneste de gør på værkstedet er at nulstille computer log.......:@
« Senest Redigeret: 19. Oktober 2009, 10:12 af Vicla »

Vicla

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #10 Dato: 28. Oktober 2009, 15:02 »
Øv ØV ØV.. værkstedet er lige kommet med dommen på min Antipollution fejl...... 5500 kr for en ny EGR ventil incl. udskiftning , pakninger m.m.:(

Min bil er 2 1/2 år gammel og desværre er garantien udløbet...

Andre der har nogen erfaringer med EGR ventil problemet???

Plex

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #11 Dato: 28. Oktober 2009, 16:39 »
Citér
Vicla skrev:
Øv ØV ØV.. værkstedet er lige kommet med dommen på min Antipollution fejl...... 5500 kr for en ny EGR ventil incl. udskiftning , pakninger m.m.:(

Min bil er 2 1/2 år gammel og desværre er garantien udløbet...

Andre der har nogen erfaringer med EGR ventil problemet???


Jeg har også fået ny EGR ventil på min 207 - dog under garanti. Min meldte godt nok ikke noget fejl, men den gik bare underligt...

Vicla

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #12 Dato: 29. Oktober 2009, 12:46 »
Nå nu denne ventil går på rigtig mange peugeot modeller.. er der så en form for udvidet garanti, eller kulance ordning på denne??

Synes det er lidt frækt at jeg nu står med regningen.. havde problemer før sommerferien med samme fejl... og havde bilen på værkstedet.. de slettede bare fejlen i computeren... 2 gange endda... og sagde at bilen ikke fejler noget.. jo en periodisk fejl...
og nu er fejlen dukket op.. og kommer hver anden dag.. og nu er fejeln der pludseligt.... og jeg står med regningen... 5 mdr. efter garantiudløb.....
Men er vel det lokale værksted der sidder med røde ører???:|

Når nu flere siger at man skal overholde eftersyn til tiden for at garantien dækker... har jeg gjort på det lokale værksted... men holder garantien også når man får bilen lavet ved autoriseret peugeot værksted i tyskland???? bør den jo gøre.....
B)

Plex

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #13 Dato: 29. Oktober 2009, 15:43 »
Citér
Vicla skrev:
Nå nu denne ventil går på rigtig mange peugeot modeller.. er der så en form for udvidet garanti, eller kulance ordning på denne??

Synes det er lidt frækt at jeg nu står med regningen.. havde problemer før sommerferien med samme fejl... og havde bilen på værkstedet.. de slettede bare fejlen i computeren... 2 gange endda... og sagde at bilen ikke fejler noget.. jo en periodisk fejl...
og nu er fejlen dukket op.. og kommer hver anden dag.. og nu er fejeln der pludseligt.... og jeg står med regningen... 5 mdr. efter garantiudløb.....
Men er vel det lokale værksted der sidder med røde ører???:|

Når nu flere siger at man skal overholde eftersyn til tiden for at garantien dækker... har jeg gjort på det lokale værksted... men holder garantien også når man får bilen lavet ved autoriseret peugeot værksted i tyskland???? bør den jo gøre.....
B)


Hvis du har en eller anden form for dokumentation, for at du har reklameret over fejlen før, mens der var garanti - ja så har du en god sag...

acr

  • Gæst
RE: turbo måske defekt?
« Svar #14 Dato: 18. November 2009, 14:02 »
Min Peugeot 307 2.0 HDI fra juni 2006 har haft "anti pollution failure" siden juli 2006. Sjovt nok kunne Peugeot i Roskilde ikke finde ud af, hvad fejlen var, sålænge der var garanti på bilen - da først denne var overskredet, havde de ikke det fjerneste problem med at stille "dommen", og det var endda på et tidspunkt, hvor den ikke fremkom.

Jeg har haft flere dybt kritisable oplevelser med Peugeot i Roskilde - desværre er Peugeot Danmark hamrende ligeglade, hvilket gør, at jeg aldrig i mit liv skal have en Peugeot igen.

Jeg kan i flæng nævne, at fartpilot, klimeanlæg, skydetag (det er en SW model) og FAP-filteret er eller skal udskiftes. Alle fejl er opstået fra bilens alder var 2 år og 2 måneder - og frem til idag, hvor den er 3 år og 6 måneder.... og hver gang jeg har henvendt mig til Peugeot, har jeg fået at vide, at de må henholde sig til, at garantien kun dækker i to år.