Forfatter Emne: Gløderør 206 2,0 HDI  (Læst 3229 gange)

UlrikOlsen32

  • Gæst
Gløderør 206 2,0 HDI
« Dato: 12. Oktober 2009, 14:35 »
Hejsa allesammen.

Min 206'er driller lidt, ofte om morgenen når den er kold, jeg har mistanke om gløderør, eller noget med forvarmer systemet.

Er der er en af jer der kan fortælle mig lidt om hvordan jeg måler på gløderørene, og finder ud af om de er kaput. Jeg har lige prøvet med mit mulitimeter, og det ser ud til der kommer strøm til dem ved koldstart. Og efter bilen havde kørt et stykke tid, gik spændingen i nul.

Men for at teste hvert enkelt gløderør, så skal jeg vel ha strømledningen af der forbinder rørene, og så måle modstanden på hver enkelt, fra koldstart til varm ? Eller er jeg helt forkert på den

Mvh Ulrik.

Ps. nogen gange så står motoren og vælter, og lyder forfærdeligt næsten som om den modarbejder sig selv. Og ryger kulsort når den ikke "Tænder" og mister en forbrændings takt. (KOLD)

Jeg tænker det kan være en utæt dyse, eller en dårlig dyse, men kom endelig ind med jeres bud.

carsten0

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #1 Dato: 13. Oktober 2009, 07:31 »
Hvis du har en strømtang der kan måle dc(jævnspæding) kan du prøve at måle på ledeningen der går til gløderørerne. Mener de bruger omking 60 Amp tilsammen, lige i starten

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #2 Dato: 13. Oktober 2009, 14:13 »
Jeg har desværre ikke nogen ampere måler, men der kommer jo fint 12 volt til rørene.

Nogen der ved noget om eftergløde relæ og hvad der ellers findes af forvarmer på sådan en 206 hdi'er?

holm 83

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #3 Dato: 13. Oktober 2009, 19:19 »
Citér
UlrikOlsen31 skrev:
Jeg har desværre ikke nogen ampere måler, men der kommer jo fint 12 volt til rørene.

Nogen der ved noget om eftergløde relæ og hvad der ellers findes af forvarmer på sådan en 206 hdi'er?


forvarmeren på en hdi er først i kraft ved minus 10 grader eller sådan noget derfor forvarmer lampen aldrig lyser tror du skal have en tester på og se hvordan dyserne har det evt måle dyse tilbageløb

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #4 Dato: 14. Oktober 2009, 14:58 »
Jeg regnede heller ikke med de var "aktive" ved normal koldstart og det vejr vi har nu.

Ja jeg må nok ned på værkstedet og ha dem til at kigge på det, den gjorde det rigtig meget igen i morges, ville ikke rigtig tage gas ved let speeder tråd, og rullede meget i tomgang, og røg kulsort !

Franske biler altså... skulle ha beholdt min vw :(

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #5 Dato: 19. Oktober 2009, 14:55 »
http://http://www.youtube.com/watch?v=53Xy-2hceBY

Jeg har optaget en lille bid video med problemet, nogen der har et bud på hvad dette kan skyldes ?? :(

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #6 Dato: 20. Oktober 2009, 15:33 »
Slet ikke nogen der har lidt forstand på biler herinde ??? Og tør komme med et bud.... Please

holm 83

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #7 Dato: 20. Oktober 2009, 15:38 »
trorc stadig det er et dyse problem

huseauto

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #8 Dato: 20. Oktober 2009, 19:29 »
der er mange ting man skal måle på bilen til at sige hvad er i vejen med den.
Vi kan diskutere her timevis uden at være 100% sikker hvad kan være i vejen.
Jeg er sikker at mange af os kan finde fejl hvis du kommer med bilen til nogen af os.
Der skal måles diesel tilbage forsel, dyseindsprøjdningsmængde, luft mængde og mange andre ting,men uden at kige på bilen det er næsten umulight.
hvis vi også skyde på problemet du har ikke noget muligheder at tjekke det.
Bilen skal til nogen som har førstand på det.

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Gløderør 206 2,0 HDI
« Svar #9 Dato: 21. Oktober 2009, 14:04 »
Jeg er helt enig, jeg tænkte bare at der måske sad en super mekaniker derude som lige kunne udpege fejlen. Men jeg har en peugeot mekaniker sat på sagen.

Men eftersom den holder op med sit drilleri efter 1 km's kørsel, formoder jeg det er noge med en temeratur føler, der giver en forkert værdi når bilen er kold.

Jeg har tjekket stik i motorrummet for dårlige forbindelser.

Men tak for hjælpen ihvertald til jer der har svaret.

Mvh Ulrik