Forfatter Emne: Computeren siger ingen partikkelfilter  (Læst 1471 gange)

coffeeman

  • Gæst
Computeren siger ingen partikkelfilter
« Dato: 28. Oktober 2009, 09:06 »
Jeg har en 307 airvan fra 2007 2.0 HDI. Efter at jeg har kørt 113.000 km, fortæller computeren at jeg ikke har partikkelfilter på. Jeg har været ved Peugeot og de nulstillede fejlen (der er kontroleret for væske til partikkelfilteret). Men efter 2 døgn kom fejlen igen. Er der endre der har oplevet denne fejl evt. på andre modeller (407/607/807)?

silverfox

  • Gæst
RE: Computeren siger ingen partikkelfilter
« Svar #1 Dato: 28. Oktober 2009, 15:06 »
Jeg tror du har misforstået en fejlmeddelselse. Du vil aldrig kunne få at vide, at du ikke har partikelfilter monteret. Du kan få at vide at filteret er tilstoppet, at der er fejl på en sensor osv.
At fejlen kommer igen, tyder på at der er en defekt et sted i FAP systemet.

coffeeman

  • Gæst
RE: Computeren siger ingen partikkelfilter
« Svar #2 Dato: 29. Oktober 2009, 07:28 »
Jeg har fået lavet 2 udskrifter fra Peugeot, der begge siger det samme. Computeren påstår at bilen er uden partikkelfilter. Men jeg tror du har ret i at der er en fejl på FAP systemet og jeg har på fornemmelsen at det er en sensor der er defekt. Du skal have tak for hjælpen :)

silverfox

  • Gæst
RE: Computeren siger ingen partikkelfilter
« Svar #3 Dato: 29. Oktober 2009, 09:24 »
Jeg har aldrig hørt om sådan en fejlmeddelelse. Men hvis jeg skulle gætte, ville jeg sige at det var FAP-styreboksen den var gal med...

coffeeman

  • Gæst
RE: Computeren siger ingen partikkelfilter
« Svar #4 Dato: 20. November 2009, 07:14 »
Fejlen er fundet. Det er en oversætnings fejl i Peugeots test computer. Fejlen er at det er partikkelfilteret der skal skiftes. Fejlkoder o.s.v. har været er tur indenom Peugeot Danmarks tekniske afd.