Forfatter Emne: 206 1.4 HDI Instrumentbordslys og type olie  (Læst 3076 gange)

jandk

  • Gæst
206 1.4 HDI Instrumentbordslys og type olie
« Dato: 09. April 2010, 21:07 »
Hejsa

Nu har jeg lurepasset et stykke tid her på dette gode forum...og der er nogle få ting som jeg ikke kan finde svar på

Jeg en snart 1 år gammel 206 1.4 hdi..
Er det almindeligt at der ikke er lys i instrumenterne når kørelyset er tændt?

-kan den kodes så det tænder sammen med kørelyset, eller hvordan kan det laves?

Hvad type olie bruger den?
-jeg har kigget på Mobil 1 ESP Formula 5W-30, den overholder vist normen, er der andre anbefalinger?

Så har jeg også læst her på forummet at flere snakker om smørenipler i bagtøjet..og at det ikke er noget som Peugeot kender til, men andre med erfaringer anbefaler det. Hvor skal de sættes på, og hvordan gøres det, er der huller til dem eller?

Det er vist det hele..

Vh

Jan

midph

  • Gæst
RE: 206 1.4 HDI Instrumentbordslys og type olie
« Svar #1 Dato: 10. April 2010, 06:51 »
Hej jan..der er heller ikke lys i instrumenterne i vores 206 1,4 Hdi,før vi drejer kontakten til aften/nat lyset,så det er nok normalt ..resten må jeg være dig svar skyldig..mvh. Preben

silverfox

  • Gæst
RE: 206 1.4 HDI Instrumentbordslys og type olie
« Svar #2 Dato: 10. April 2010, 14:40 »
Brug en 5w/30 eller en 5w/40 fuldsyntetisk olie. LAD VÆR med at købe den billigste olie du kan finde. Køb Total, Castrol eller Statoil, så er du sikker på ordentlig smøring.
Iøvrigt behøver du ikke bekymre dig om din bagbro endnu. De 206ere der får problemer, er over 6 år gamle. Jeg tror ikke engang at smørenipler ville løse et evt. problem, da problemer opstår i lejerne til de bagerste svingarme.