Forfatter Emne: Lamdbasonde 406  (Læst 1535 gange)

Dibbern

  • Gæst
Lamdbasonde 406
« Dato: 12. November 2009, 20:53 »
Jeg har været så heldig, at jeg måtte skifte lamdbasonde på min TS4, fra 2004. Efter jeg skiftede den, så lyser motor lampen stadig. Er jeg nød til at ta en tur il Peugeot, for at få nulstillet computeren??

huseauto

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #1 Dato: 12. November 2009, 22:05 »
ER DU SIKKER AT DEN LYSER PÅ GRUND AF LAMBDAEN.
motor lampen kan lyse på grund af noget andet.
Har den lyst også før end du skiftede sondaen?
eneste er køre til nogen som kan kan aflæse fejl og prøve slette den.

Dibbern

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #2 Dato: 14. November 2009, 16:02 »
Ja! Det var Peugeot i Roskilde der fandt fejlen. Jeg skruer dog lidt selv på bilen så jeg skiftede den selv. Kan godt mærke forskel på at den er skiftet. Bla at den nu køre mere økonomisk. Orker bare ikke at skulle betale en bubdegård, for at få sat den til Peugeot!s IBM computer igen.......... Men men.... Det er jo en god kaffe de har der :D

doc405

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #3 Dato: 14. November 2009, 17:21 »
det kan være det er en ledningsfejl på en af ledningerne ned til lambasonden der er iret/knækket og den derfor mælder fejl på lambaen. du kan prøve at tage batteripolen af i 15 sek og se om fejlen forsvinder

Dibbern

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #4 Dato: 14. November 2009, 18:50 »
Har haft strømmen af. Har hørt noget om, at man kan sætte de to lidninger sammen, dom sidder på batteriet. Det skulle nulstille alt????? Hmmmmmm????? Ved ikke lige om jeg tør?? Motor lampen lyser stadig, efter jeg har haft strømmen af:( Æv...... Måske mere kaffe hos Peugeot?

doc405

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #5 Dato: 14. November 2009, 19:46 »
du har nok gjort hvad du kan når du tager strømmen af taber motorstyringen de fejl den har lageret men det e rnogen gandge de skal slettes med diagnosestik så det lugter lidt af kaffe

Dibbern

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #6 Dato: 15. November 2009, 20:24 »
Motoren køre ujævnt. Når bilen holder i tomgang, så kan jeg mærke at den vibrere. Når jeg gir den gas så syntes jeg den tar gassen sent. Den kan ikke rigtigt lide at jeg gir for hurtigt gas, så ligesom ...... Drukner den. Nogle gange når jeg har kørt, så kan jeg lugte olie i kabinen........ Motor olien er ellers pæn gylden brun..... Hvad kan være årsagen til, at den ikke tar gassen optimalt??????

silverfox

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #7 Dato: 16. November 2009, 13:40 »
Jeg ved ikke hvorfor den lugter af olie, men det motorstyrede spjældhus går tit i stykker på 2,2eren. Det kan sagtens forårsage de problemer du beskriver.

Dibbern

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #8 Dato: 16. November 2009, 14:27 »
Er sikker på du har helt ret!!! Er lige kommet hjem fra Peugeot i Tåstrup. Må sige at de kan deres kram. De mente også at det nok var det spjældhus :( Og så ku de uden problemer, aktivere min cd changer. Der gav Peugeot i Roskilde op. Og hvad koster så lige sådan et spjældhus, at lave?

silverfox

  • Gæst
RE: Lamdbasonde 406
« Svar #9 Dato: 17. November 2009, 08:25 »
Det er da utroligt at Roskilde ikke magter så simpel en opgave!?
Nå, men spjældhuset alene koster 2500 kr med moms. Dertil kommer montering og konfiguration. Det er nok 1000-1500 kr.....