Forfatter Emne: Partikelfilter til 407  (Læst 3921 gange)

Kea

  • Gæst
Partikelfilter til 407
« Dato: 30. Januar 2010, 22:37 »
Hejsa.
Vil lige høre om der er nogen her inde der ved hvad det koster at få skiftet partikelfilter på en 407 2,0???
Og kan man køre uden den??
Vi har lige købt bilen af en forhandler og har haft den i 2 mdr og nu popper den op med at den vil have et nyt...
Går så noget ind under den 6 mdr garenti?? Nogen der har forstand på det??
På forhånd mange tak.:)

holm 83

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #1 Dato: 31. Januar 2010, 11:31 »
det skal forhandleren betale for eller løber det op i 7-8000 kr med alt

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #2 Dato: 31. Januar 2010, 17:32 »
Jeg har en 407 fra 04, hvor partikelfilteret og tandrem skal skiftes efter 5 år eller ved 120.000 km, Jeg fik tilbud fra 3-4 forskellige og besluttede mig for Risskov, her sagde værkføreren at jeg skulle vente med filtret til det stod i displayet, så det var tidligt nok.
Men jeg synes forhandleren er lusket hvis han ikke har sagt noget om partikelfiltret
mvh Ole
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Kea

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #3 Dato: 31. Januar 2010, 20:04 »
Hejsa.
Ja jeg vil jo også mene at forhandler skal betale, men han er en værre luske pels...
Ringede til ham i dag, og sagde til ham at det var gal med den...
Og han svar var til det, at han ville lige finde ud af hvornår den var skiftet og så ku jeg ringe i morgen...
Så må vi se hvad han siger.. for jeg har sgu ik 8000 kr til at smide i den bil lige nu...
Nå ja, han mente at det bare ku være det der væske der sku mere på af, men er alså bare ikke så sikker på den..
Nogen mening om det??

silverfox

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #4 Dato: 01. Februar 2010, 10:12 »
Du kan IKKE køre med et defekt partikelfilter! Men det kan da osse være at du/forhandleren kan slippe med at efterfylde partikelfiltervæske? Selvom der er tale om en almindelig servicedel, vil jeg alligevel mene at forhandleren bør betale reparationen.

Kea

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #5 Dato: 03. Februar 2010, 21:48 »
Nej ved godt at jeg ikke kan køre med et defekt partikelfilter... og nu får vi fyldt det væske på som der skal på og så må vi se om det bare er det.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #6 Dato: 04. Februar 2010, 07:23 »
Hej Rea
Hvem fylder væske på uden at skifte filter, og har du tænkt på at hvis filteret er tilstoppet efter 6 md. skal du selv betale, du har jo 100% garanti ifølge købeloven så pres forhandleren til at skifte det.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

silverfox

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #7 Dato: 04. Februar 2010, 08:28 »
Partikelfiltersystemet kan sagtens opbruge additivet/væsken, uden at man skal skifte filteret. Systemet sprøjter en mængde additiv ind, hver gang tankklappen åbnes. Så specielt hvis man tanker små mængder ad gangen, kan man bruge "for meget" additiv.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2010, 11:43 »
Tak for den oplysning så ikke noget med at sjatpisse i tanken, kan jeg selv komme væske på
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

morgan

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #9 Dato: 10. Februar 2010, 08:45 »
hmmm

Min 207 sw har "selvrensende partikkelfilter."
Der står at hvis den begynder at lave ballade, så skal jeg bare ud og køre en lang god tur med fornuftig hastighed, så skulle den selv løse dette problem... Filteret kan ikke lide mange korte ture...
Læst i manualen til bilen.

silverfox

  • Gæst
RE: Partikelfilter til 407
« Svar #10 Dato: 10. Februar 2010, 12:14 »
Partikelfilteret renser sig selv ved hjælp af additiv. Så i princippet er alle partikelfiltre selvrensende. Dog skal de alle skiftes ved et vist km tal.