Forfatter Emne: Varmesystem defekt i 407  (Læst 6678 gange)

lars henrik larsen

  • Gæst
Varmesystem defekt i 407
« Dato: 03. Februar 2010, 11:26 »
Kan se på tidligere indlæg at vi er MANGE der har et defekt varmesystem i en 407´er.
Det bekræftes fra værkstederne - jeg har d.d. talt med Peugeot Danmark der ikke vil gøre noget ved biler der er over 2 år gamle.
Men det mest groteske er at det ER en konstruktionsfejl - Peugeot DK VED det - og det gør Peugeot International også.... Det er derfor p.t. ikke en gang muligt at skaffe reservedele til at reparere din kolde bil!!
Reservedelen koster få hundrede kroner men med udskiftning løber det samlet op i ca. 8000 - eller mere hvis det er hele varmekassen og ikke blot et spjæld der skal skiftes.... Og rygterne siger at reservedelene tilbageholdes fordi Peugeot-fabrikkerne HAR erkendt at der er en konstruktionsfejl.

Denne sag er jo grotesk - Peugeot forhandlerne mener formentligt det samme, da det jo er en udmærket bil på de fleste andre punkter....

Derfor har jeg d.d. oprettet sagen hos DR kontant og håbr vi kan få fokus på problemet - det bør jo være Peugeot Danmark der betaler for reparationen som en kulance-sag.

-og ellers er jeg enig med flere der tidligere har brokket sig... dette kunne jo godt gå hen og blive den sidste Peugeot jeg har købt!!

Kontakt: lhl@stofanet.dk

silverfox

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2010, 18:58 »
Peugeot tilbageholder ikke reservedelene. i øjeblikket er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Jeg ved at Peugeot DK gør deres allerbedste for at få fat i reservedelene.
Men rent juridisk er der jo ikke noget at gøre; ud over garantiperioden må kunden betale. At Peugeot i visse tilfælde dækker ting pr. kulance, må betegnes som en service overfor kunderne.

Og lad nu konspirationsteorierne ligge! Det giver jo ingen mening at tilbageholde reservedelene!? Peugeot har jo netop lavet et reparationskit, for at undgå at man skulle betale for en hel varmekasse.

Jeg forstår godt din frustration, men du får aldrig Peugeot til at dække noget pr kulance, der ikke er relateret til sikkerhed.

holm 83

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #2 Dato: 03. Februar 2010, 20:34 »
de holder ikke delene tilbage af hvad jeg ved af og  hvorfor skulle de egenlig også gøre det???? det tjener de jo ingen penge ved

tvivler på folk for noget ud af og klage over det når biler er mere end 2 år gammel

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #3 Dato: 04. Februar 2010, 07:35 »
Det kan godt være at du ikke mener at det ikke har noget med sikkerheden at gøre, men kan den ikke holde isen af ruderne så er det et sikerhedsproblem, og der er jo mange der ikke kan lade bilen stå til det bliver sommer
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

silverfox

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #4 Dato: 04. Februar 2010, 08:16 »
Under alle omstændigheder, kan man få lavet en midlertidig reparation så blæseren kan blæse varm luft. Men når jeg skriver "sikkerhedsmæssig", betyder det bremser, hjulophæng osv. Udstyr som blæser, elruder osv. vil der aldrig være kulance på.

Igen; jeg forstår jeres frustration men juridusk er der bare intet at gøre når bilen er over 2 år.

Oertoft

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2010, 14:08 »
Har lige meldt mig ind som medlem, da jeg har samme problem med min 407 som I andre. Den varme pludselig ikke fra i onsdags den 3/2. Skal til Peugeot på mandag den 8/2. Men rigtig glad for du har oprettet sagen hos DR Kontant, jeg mener vi skal stå sammen om at få fokus på det her og få Peugeot til at betale.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #6 Dato: 09. Februar 2010, 07:26 »
Hej Jeg tror at alle der har problemet skal klage til kontant der er støre seance for sagen bliver taget op, og så var det måske også en god ide at sende samme skrivelse til Peugeot, det er bedre der er 40 der klager en 1
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

2fast4u

  • Gæst
RE: 407 Varmeanlæg fejl
« Svar #7 Dato: 09. Februar 2010, 09:30 »
Så må jeg også konstatere at jeg har denne fejl på min Peugeot 407, har lige talt med værkstedet , der nævnte at det nok var et spjæld der var fejl i. Min 407 er 2 år og 1 måned. Det må da være en fabrikaionsfejl fra Peugeot der skal dækkes af KWB.

silverfox

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #8 Dato: 09. Februar 2010, 10:06 »
Lige et spørgsmål: Slukker i for jeres AC/Klima? Eller kører det konstant?

Jesper Petersen

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #9 Dato: 09. Februar 2010, 20:07 »
Har dd. konstateret at jeg også er én af mange det hat et defekt varmesystem.
Det mest goteske er at at min garanti udløb 01.02.2010. (8 dage over tid)
Peugeot Danmark kan ikke hjælpe mig med nogen form for kulance eller konduite selvom det blot er en uge ud udover garantien.
Peugeot Roskilde + Peogeot Danmark fortæller mig at jeg selv må til lommerne da en garantiperiode er en garantiperiode.
Jeg syntes stadig at en regning på over 9.000 dask bør man sprælle meget for at undgå når der tale om et kendt problem.
Det er yderligere kanon surt hvis Peugeot udemærket ved at der en direkte konstruktionsfejl.
Jeg melder mig gerne under fanerne i fm. DR Kontant, Ekstra Bladet oa. for jeg mener at der bør gøres noget for at lægge max. pres på Peugeot på den ene eller anden måde for at få dem til at indrømme en fejl.

Jesper Petersen

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #10 Dato: 09. Februar 2010, 20:42 »
Citér
silverfox skrev:
Peugeot tilbageholder ikke reservedelene. i øjeblikket er det et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Jeg ved at Peugeot DK gør deres allerbedste for at få fat i reservedelene.
Men rent juridisk er der jo ikke noget at gøre; ud over garantiperioden må kunden betale. At Peugeot i visse tilfælde dækker ting pr. kulance, må betegnes som en service overfor kunderne.

Og lad nu konspirationsteorierne ligge! Det giver jo ingen mening at tilbageholde reservedelene!? Peugeot har jo netop lavet et reparationskit, for at undgå at man skulle betale for en hel varmekasse.

Jeg forstår godt din frustration, men du får aldrig Peugeot til at dække noget pr kulance, der ikke er relateret til sikkerhed.


Der er da i allerhøjeste grad sikkerhedsproblemer med i denne her sag. F. eks. kommer der is på innersiden af ruden i denne tid med fare for udsynet + man skal til at sidde og fedte med en vinduesskraber indenfor for at se noget. Slukker man for blæseren dugger ruden - Tænder man for den iser den til.

silverfox

  • Gæst
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #11 Dato: 09. Februar 2010, 21:16 »
Det er stadig ikke et sikkerhedsmæssigt problemet, da dette defineres ved en faktor der indvirker på bilens aktive eller passive sikkerhed. Herunder styretøj, bremser osv.
Jeg prøver ikke at forklejne problemet, men definitionerne skal også være iorden, specielt når man går til pressen med sit problem.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #12 Dato: 12. Februar 2010, 09:13 »
Spørgsmål til Silverfox
det er vel ikke nødvendig at køre med A/C når det er vinter????????
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Johnny

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: endnu en
« Svar #13 Dato: 12. Februar 2010, 10:05 »
jamen jeg har det samme problem er blevet afkrævet knap 8.000 ligeså
min bil var ca. 2,5 år gammel da fejlen opstod... det stinker, jeg skriver til Kontant med det samme,... nogen der har erfaring, med at nægte at betale og tage sagen til retten ?
« Senest Redigeret: 12. Februar 2010, 11:03 af Johnny »
407 SW

Johnny

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Varmesystem defekt i 407
« Svar #14 Dato: 12. Februar 2010, 10:27 »
efter at have snakket med mit værksted, der ligesom for jeres andres vedkommende også kender til problemet, faldt min pris til lidt under 5000 inkl. så en stor tak til dem for at hjælpe når nu Peugeot Danmark ikke vil !!!
407 SW