Forfatter Emne: Vedr. kode til startspærre  (Læst 5858 gange)

Pist-3600

  • Gæst
Vedr. kode til startspærre
« Dato: 10. Februar 2010, 17:23 »
Hej

Jeg er blevet ejer af en Peugeot 406 fra 96 med en håbløs startspærre som skal manuelt aktiveres ved start. Jeg har læst mig frem til at man kan deaktiverer denne startspærre men hvem kan hjælpe med det??. Jeg forestiller mig at det må dreje sig om en "ny" fast kode som gør at når tændingen slår til ja så virker startspærren ikke. En risiko - ja - men det andet skriger til himmelen. Jeg har glemt at slå panelet op nogle gange med det resultat at når jeg skal ud af bilen ja så røg panelet af. Jeg tror der er mange som har oplevet noget tilsvarende. Jeg håber at nogen kan hjælpe med mit spørgsmål. På forhånd tak.

Hilsen Pist

silverfox

  • Gæst
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #1 Dato: 10. Februar 2010, 20:01 »
Tryk den rigtige kode ind, start bilen og fjern så ledningen/stikket fra betjeningspanelet. Vupti: startspærren er deaktiveret!

Pist-3600

  • Gæst
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #2 Dato: 10. Februar 2010, 22:47 »
Tak for det svar. Det vil jeg prøve i morgen.

Hilsen Pist

Pist-3600

  • Gæst
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #3 Dato: 12. Februar 2010, 13:18 »
Jeg har nu fjernet stikket og ganske rigtigt så fungerer bilen nu uden denne startspærre. Jeg skal dog lige have fundet forbindelsen til lampen på panelet, således den blinker igen når bilen er stoppet. Det ser lidt mere rigtig ud :). Jeg forsøgte at spørge en Peugeot mekaniker først om det kunne lade sig gøre, men der var svaret nej. Jeg forstår slet ikke at autoriserede værksteder gider at have den arrogante holdning til sådanne spørgsmål. De ejer ikke bilen, det er nu engang vores og sådan et svar gør at man bare mister alt respekt til dem. Ja det er rigtig godt med dette forum. I må have en fortsat god dag.

Hilsen Pist

silverfox

  • Gæst
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #4 Dato: 12. Februar 2010, 15:14 »
Måske har den pågældende mekaniker bare ikke vidst bedre? Hvilket egentlig osse er for dårligt :-)
Men det er kun på versioner med tastatur startspærre at det er så nemt at frakoble.

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #5 Dato: 18. Februar 2010, 12:06 »
Lige til oplysning, så kan det godt være at din forsikring ved at bilen har startspærre. Så der kan blive problemer hvis den bliver stjålet, forudsat at den altså er kasko forsikret.

Jeg kan godt se at den må være besværlig, men den er effektiv.
På nye biler er det jo indbygget i nøglen. Så stjæler tyve jo bare nøglen i huset og så er bilen væk. Det kan jo ikke ske med din manuelle startspærre.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

holm1

  • Gæst
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #6 Dato: 23. Februar 2010, 19:20 »
Jeg har købt en brugt 406 hvor startspærren er deaktiveret ved at indtaste den rigtigt kode og derefter afmontere stikket, men jeg har hørt at den pludselig kan koble sig ind igen, er der nogen der ved om det er rigtigt? og hvis det er hvad gør man så når jeg ikke har koden?

silverfox

  • Gæst
RE: Vedr. kode til startspærre
« Svar #7 Dato: 24. Februar 2010, 18:32 »
Det har jeg aldrig hørt om!?