Forfatter Emne: Anti poulpption fault på 307 SW 2,0  (Læst 2130 gange)

Terkill

  • Gæst
Anti poulpption fault på 307 SW 2,0
« Dato: 20. Februar 2010, 08:02 »
Hej alle sammen.
Jeg har fået en "Anti poulpption fault" på min 307 SW, den første fejl var benzin dysse nr 1 defekt og svagt signal fra knastaksel sensor, Benzindyssen blev udskiftet, men der var bare en ny fejl "Anti poulpption fault" igen, fejl på tænding cyl 3, tændningsmondul / tændspole / tændrør udskiftet, fejl igen da jeg starter motoren nu siger den at kredsløbet på benzindysse nr 3 er afbrudt. Jeg syntes ikke det er fedt at bare udskifte, det koster.
Under hele forløbet har bilen kørt fint i ca 95% af tiden, en gang i mellem i ca et par minnutter kører den på 3 cylinder.
Er der nogle der har nogle ider.
Fejllene er udlæst af en mekaniker fra peugeot på deres multitester.
og han kan ikke forklare hvad der er galt.

holm 83

  • Gæst
RE: Anti poulpption fault på 307 SW 2,0
« Svar #1 Dato: 20. Februar 2010, 10:03 »
prøv og ohhm dyserne ud de skal have en ohms værdi på 15-16 ohm

Terkill

  • Gæst
RE: Anti poulpption fault på 307 SW 2,0
« Svar #2 Dato: 22. Februar 2010, 20:31 »
Hej Holm
Jeg har målt ohm på alle dysserne, mellem 15,3 og 17,1 ohm. den sidste fejl den nu er kommet er: knastaksel føler lavt signal.
Jeg har haft mistanke om fugt i et eller flere stik, og jeg fik bekræftet min mistanke i dag, jeg ramte en stor vandpyt og 3 sek. efter kom fejlen igen. Så nu er det bare om at finde det rigtige stik.:p

belastning

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Anti poulpption fault på 307 SW 2,0
« Svar #3 Dato: 29. Maj 2010, 12:00 »
måske en rens i den gamle motor olie.. fejl på tænding er tit på 1,8 og 2,0 motore fordi ventilerne ikke lukker helt. så sætter den en fejl på tændingen og hopper på 3cylinder..

bell add i den gamle olie. lad bilen stå i tomgang i 45min med lidt gasstød. skif olie og filter. kør en tur.
60-70% af tilfældene er det det, og det koster ikke en krig