Forfatter Emne: 307hdi tar ikke gassen  (Læst 3013 gange)

foxietrot

  • Gæst
307hdi tar ikke gassen
« Dato: 10. Februar 2010, 23:09 »
Hey har en 307 hdi 110hk årg 2002 som ikke rigtigt vil ta gassen, den kører langsomt op i omdrejningerne, slet ikke så hurtigt som den , den har kørt 220000, og er passet med partikkelfilter skift så det er ikke det, er der nogen der har et svar på det problem. Hilsen Kim S.:(

madmax

  • Gæst
RE: 307hdi tar ikke gassen
« Svar #1 Dato: 14. Februar 2010, 11:56 »
Citér
foxietrot skrev:
Hey har en 307 hdi 110hk årg 2002 som ikke rigtigt vil ta gassen, den kører langsomt op i omdrejningerne, slet ikke så hurtigt som den , den har kørt 220000, og er passet med partikkelfilter skift så det er ikke det, er der nogen der har et svar på det problem. Hilsen Kim S.:(
Jeg er med på en kikker, jeg har en 406 2.2 hdi der heller ikke er så omdrejnings villig, jeg har ladet mig fortælle det er turbo tøven, altså der først lige skal opbygges et turbotryk inden der rigtig sker nogen.

foxietrot

  • Gæst
RE: 307hdi tar ikke gassen
« Svar #2 Dato: 14. Februar 2010, 21:30 »
Ja men min har jo kørt ordenligt , men det kom lidt i etaper, jeg har på et tidspunkt fået skiftet en turbotryks regulator , og tror måske at det ka være sådan noget

madmax

  • Gæst
RE: 307hdi tar ikke gassen
« Svar #3 Dato: 17. Februar 2010, 11:01 »
Citér
foxietrot skrev:
Ja men min har jo kørt ordenligt , men det kom lidt i etaper, jeg har på et tidspunkt fået skiftet en turbotryks regulator , og tror måske at det ka være sådan noget

Har også fået skiftet en turbo tryks føler, men syntes der stadig mangler noget, og jeg må indrømme min økonomi er ikke til Peugeots fejlfinding, sidst kørte jeg der fra 4150.- fattigere men ikke et hak bedre kørende :(

larsK

  • Gæst
RE: 307hdi tar ikke gassen
« Svar #4 Dato: 17. Februar 2010, 17:33 »
har lige haft en 206 1,4HDI hvor den ikke kunne tag gassen efter stop, skiftede alle 4 gløderør og fejlen var væk..

foxietrot

  • Gæst
RE: Tager ikke gassen
« Svar #5 Dato: 17. Februar 2010, 19:02 »
Sidste nyt er at jeg har snakket med peugeot i Haderslev , og de mener at det ka være en vacumslange der går fra patikkelfilteret og op til turboen, men det skal da lige undersøges inden den skal op til dem på mandag.:|

madmax

  • Gæst
RE: 307hdi tar ikke gassen
« Svar #6 Dato: 17. Februar 2010, 19:57 »
Citér
foxietrot skrev:
Sidste nyt er at jeg har snakket med peugeot i Haderslev , og de mener at det ka være en vacumslange der går fra patikkelfilteret og op til turboen, men det skal da lige undersøges inden den skal op til dem på mandag.:|

Hold os lige opdateret.

foxietrot

  • Gæst
RE: Tar ikke gassen
« Svar #7 Dato: 17. Februar 2010, 19:58 »
Helt sikkert

foxietrot

  • Gæst
RE: 307hdi tar ikke gassen
« Svar #8 Dato: 23. Februar 2010, 19:44 »
Sidste nyt er at min 307 hdi 110 har været ved peugeot i Haderslev og er blevet repareret:) den fik skiftet en magnetventil til turbo og en vaccumventil, og desuden en luftmængde måler da den viste en permanent fejl på den, nu kører den ok igen pris 3500kr hvilket er ok , har kun ros til peugeot i Haderslev.

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Til Madmax
« Svar #9 Dato: 23. Februar 2010, 20:34 »
Citér
madmax skrev:
Citér
foxietrot skrev:
Hey har en 307 hdi 110hk årg 2002 som ikke rigtigt vil ta gassen, den kører langsomt op i omdrejningerne, slet ikke så hurtigt som den , den har kørt 220000, og er passet med partikkelfilter skift så det er ikke det, er der nogen der har et svar på det problem. Hilsen Kim S.:(
Jeg er med på en kikker, jeg har en 406 2.2 hdi der heller ikke er så omdrejnings villig, jeg har ladet mig fortælle det er turbo tøven, altså der først lige skal opbygges et turbotryk inden der rigtig sker nogen.


Hej! Har også en 2.2 HDi, og havde også temmelig meget tøven inden den fik bygget tryk op. Det hjalp da jeg rengjorde luftmassemåleren, den der sidder ved luftfiltret. Der er et gitter inde i den, som var noget snasket af div. Den blæste jeg ren forsigtigt med trykluft, så der kunne komme mere luft igennem. Det hjalp helt vildt på bundtrækket.
Pas på ikke at blæse for meget direkte på de følere der sidder derindei.

Mvh.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt