Forfatter Emne: 407 hdi problem  (Læst 3494 gange)

priess

  • Gæst
407 hdi problem
« Dato: 09. Marts 2010, 19:26 »
Hej. jeg er ejer af en 407 2,0 hdi fra 2009 kørt 28000 km.
da bilen var 2 mdr gl. begyndte den periodisk at tøve under accelration,ved ca 2200-2600 omdr..problemmet føles som om den kun går på 3 cylinder eller at blandingen ikke er som den skal være(det kan også forekomme ved alm kørsel i feks.6 gear ved samme omdr).Peugeot har mærket problemmet, og har haft skiftet en trykregulator,en dyse,(de kunne se at den flakede),brændstoffilter,samt en egr ventil.Når "problemmet" sker,er det tydligt at den mister HK, problemmet opstår i omdrejningsområdet fra ca 2200-2600 omdr.dvs, når jeg trækker med CV,kan jeg periodisk mærke at den også gør det.
da jeg mener at bilen absolut ikke skal gøre dette, vil jeg umidelbart udelukke at det skyldes regenerering af partikelfilteret.(når "perioden" er der,så kan problemmet sommetider mærkes under accelration i op til flere timer/hver gang man accelere,dog kun af få sek,varighed.
er der nogen som har været ude for tilsvarende, eller som har et godt bud på hvad den kan være?
jeg er ved at blive lidt bange for,at det er noget vi skal "leve
" med.bilen har været på værksted ca,10 gange, med dette ene problem. mvh.priess.

silverfox

  • Gæst
RE: 407 hdi problem
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2010, 20:02 »
Der sidder et potentiometer i forbindelse med vacuumdåsen til turboens wastegate. Det kunne godt forårsage problemet. Omvendt opstår problemet kun mellem 2200-2600 omdr, så måske er det sådan det er? Jeg har ikke selv meget erfaring med den motor, så det er bare et gæt...

holm 83

  • Gæst
RE: 407 hdi problem
« Svar #2 Dato: 09. Marts 2010, 21:17 »
som silverfox skriver så sidder der en turbo positions føler i din turbo kan sagtens være den der er synderen det kan de se inde i parameter målingerne hvis de køre en tur med testeren monteret

priess

  • Gæst
RE: 407 hdi problem
« Svar #3 Dato: 09. Marts 2010, 21:28 »
tusinde tak til jer begge, for jeres bud.jeg vil straks i morgen videre bringe det til mit peugeot værksted.Da jeg desvære i weekenden har mærket fejlen igen,efter de har skiftet dysen,skal jeg ud i morgen,sammen med deres tekniker for,at se om jeg kan fremprovokere fejlen(de havde desvære ikke selv kunnet mærke den i dag.) mvh.priess

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 hdi problem
« Svar #4 Dato: 09. Marts 2010, 21:29 »
jeg mener at det er normalt at der er små udsættere når bilen regenere ...nogle mærker det mere end andre.
mvh
lyn

priess

  • Gæst
RE: 407 hdi problem
« Svar #5 Dato: 09. Marts 2010, 21:38 »
detsamme sagde peugeot,indtil de mærkede fejlen. når jeg trækker vores CV,Feks.da vi kørte til italien, kunne jeg(lyder totalt åndsvagt) til tider gå i et højer gear,for at komme væk/under det omtalte omdr område,så trak bilen bedere/føltes jævnere, håber ikke dette lyder alt for dumt.derudover så har jeg ikke haft diesel motor før,men min gamle C5 benzin trak bedere,samlignet med, når 407 eren laver fejlen(når fejlen ikke er der, så er 407 eren , en "drømme" bil at køre i,samt at trække med).
Men igen tak for jeres bud,jeg er netop blevet "mellem"af klubben,og synes at den er kanon, man kan få lidt hjælp fra andre mere erfarende.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 hdi problem
« Svar #6 Dato: 10. Marts 2010, 08:58 »
Da jeg kan se at du er ny i klubben, vil jeg som gammel 407 kører give dig et godt råd, min 2.0 HDI 04, har jeg kørt i fra ny og er nu på 115.000 km,
Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den var pæn, da vi var en tur i Østrig 2005, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod sammen med en ny Audi A3.
 Kobling skiftet ved ca. 80.000km.
Jeg har nok været lidt frisk med koblingen og starte i 2. gear for at komme først over ved lysreguleringen, og måske også i bjergene, firet lidt på koblingen, Det skal man ikke med den motor, jeg har klaget til FDM fordi den var gal igen i Bjergene i 2009. og de sagde at koblingen var for svag til det moment motoren gav fra sig.
Men lykke og held med en dejlig bil.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000