Forfatter Emne: Problemer med 406 ST  (Læst 1325 gange)

406406

  • Gæst
Problemer med 406 ST
« Dato: 08. Marts 2010, 12:11 »
Hej PUG folk.
Jeg har nogle problemer med min 2,0 benz 406 ST fra 1999.

Den har altid (i den din jeg har haft den) stået uroligt i tomgang og det høres også.
men den der begyndt at står meget uroligt svinger mellem 600-1700 omdr og det er ikke altid den står sådan, det ske at vi kører en tur og den ikke gør det, men hvad kan det være ?
En anden ting er at speedo er begyndt at droppe til 0 rimelig ofte selvom at man er oppe i fart.
Og sidst men ikke mindst er det sket et par gange at den går ud i f. eks i rundkørsel eller ved et 90 graders sving.
har dog en formodning om at det er fordi den svinger så meget i tomgang.
Kan jeg få lidt gode råd fra PUG folket.

silverfox

  • Gæst
RE: Problemer med 406 ST
« Svar #1 Dato: 08. Marts 2010, 20:10 »
Problemet med speedometeret kan sagtens skyldes speedometerdrevet i gearkassen. Det er det der sender signal til speedometeret.
Den urolige tomgang er sværere at sige noget om. Jeg har mistanke til urenheder i tanken. Hvis din bil er forsynet med benzinfilter, bør du skifte det. Har du lagt nærke til, om de udsættere i sving forekommer når du har meget lidt brændstof på?

406406

  • Gæst
RE: Problemer med 406 ST
« Svar #2 Dato: 09. Marts 2010, 09:38 »
Hej Silverfox.
Jeg har ikke lige lagt mærke til om der var lidt benzin på men det er noget som jeg tjekker op på.
Et lidt dumt spørgsmål måske, men hvor sidder mit benzinfilter, hvis den har et sådanne.

silverfox

  • Gæst
RE: Problemer med 406 ST
« Svar #3 Dato: 09. Marts 2010, 20:05 »
Det sidder under bilen i forbindelse med brændstofrørene. Det er cylindrisk, ca 10cm langt og der går en slange ind i hver ende. Det burde være til at se under bilen.