Forfatter Emne: 307 2.0 HDI partikelfilter - GØR DET SELV??  (Læst 1861 gange)

Sigge

  • Gæst
307 2.0 HDI partikelfilter - GØR DET SELV??
« Dato: 21. Marts 2010, 10:57 »
Hej

Er der nogen der har erfaring med selv at skifte partikelfilter?

Jeg har snakket med D.O.S autodele i københavn, og de får filtre på deres reservedelsliste inden for den nærmeste fremtid - prisen kunne de dog ikke oplyse endnu...

Måske er nogen der der har erfaring med at købe dem andetsteds?

Ifølge Haynes manualen er der ikke det store problemer i det, hvis man har noget gør-selv-erfaring og gå på mod..;)

silverfox

  • Gæst
RE: 307 2.0 HDI partikelfilter - GØR DET SELV??
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2010, 16:02 »
Efterfyldning af filtervæske skal du få lavet professionelt. Det er noget giftigt stads!

morgan

  • Gæst
RE: 307 2.0 HDI partikelfilter - GØR DET SELV??
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2010, 20:47 »
hej silverfox....

Vist lidt forkert formuleret, men rigtigt... mange centre tilbyder påfyldning.

Efterfyld selv og mist alt garanti på hakkeren. Tror ikke Geot accep at det er Dr. Hansen der fylder på med plastik hansker. Min mekaniker ven " I sammem arb med no name gør", og tjener kassen på det.....
Det bliver ihvertifald ikke på min grisssse

Der er en grund til vi render rundt og betaler KASSEN for pug og co`.
Det er der derfor vi køber med partikelfilter, og jeg skal Dæl.... ikke, ha andre en geot til at gøre det, for hvor er pointen ellers henne.....????

Jeg købte geot 207 SW  FAP  pga den køre 20-27 km/l langt på literen, og er næsten 100% grøn... jeg lægger ca 45000 km på vejen om året, så det er vigtigt.... smile
« Senest Redigeret: 21. Marts 2010, 21:32 af morgan »

belastning

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 2.0 HDI partikelfilter - GØR DET SELV??
« Svar #3 Dato: 29. Maj 2010, 08:38 »
man skal kunne 0 stille boksen/partikenfilter boksen, hvis man skifter filter eller kun væsken for sig..
hvis boksen ikke få at vide der er komme noget nyt på. vil den brokke sig.
ps. bliver der fusket for meget med et partikelfilter system. kan det blive rigtig dyrt...

og de fleste gang er det jo kun væske til 1400+mons og 1½-2timer arbejde på et værksted.