Forfatter Emne: 407 der ikke kan dreje ??  (Læst 2951 gange)

VonS

  • Gæst
407 der ikke kan dreje ??
« Dato: 13. Marts 2010, 15:17 »
Jeg har en 407 SW 2.0 HDI som er begyndt at have problemer med at dreje til venstre. ????
Det er som om sevo olien bliver sprøjtet ud gennem luft hul i proppen.
Jeg har ladet mig fortælle at det er pga. luft i olien eller en defekt ventil.

Hvad kan man gøre ved dette ?

Er det en ny tandstang, eller kan man få et "repsæt i form af et rør" og hvad koster det?

Det siges at det er et kendt problem hos Peugeot !

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #1 Dato: 14. Marts 2010, 10:05 »
prøv at fylde olie så det står 2 cm op i røret,olien skal være automatik
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

raklev

  • Gæst
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #2 Dato: 14. Marts 2010, 11:09 »
Hej har selv haft problemet selv om jeg var meget omhyggelig med at påfylde til max,trods det blev der trukket luft ind i pumpen (når rattet er i ydrepos.bliver vædsken pisket mælkehvid af luft,så korrekt overfyld beholderen??? når du drejer uden bilen ruller ret meget vil der som regl være lidt (ujævnheder) i styringen dette er ingen fejl.men sørg for at en kigger i beholderen og drej i ydrepos indtil boblerne forsvinder.

larsK

  • Gæst
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #3 Dato: 14. Marts 2010, 15:24 »
og hvis det ikke hjælper så skal du have en ny tandstang som koster det halve af din bil..

VonS

  • Gæst
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #4 Dato: 14. Marts 2010, 18:44 »
TAK til jer alle.
Jeg har forsøgt at 'overfylde' med servo olie at den rigtige type, men det sprøjtes ud gennem udluftningshullet, og problemet vender derefter tilbage.
Jeg her før hørt at det skyldes luft i systemet, og har forsøgt udluftning denne weekend, så nu håber jeg at vi har fået alt luften ud. Til andre der har samme problem, så er en af Peugeots hurtig fixes at sætte bilen på en lift i 24 timer, dreje fra yderpunkt til yderpunkt rigtigt mange gange uden at der er sat tænding på bilen og servoen derved bliver aktiveret. Dette kan i nogle få tilfælde udlufte systemet, og derved undgås en udskiftning af tandstangen.
Hvis man googler denne fejl så finder man ud af at der er mange der har denne fejl, og at Peugeot ændrede servo pumpen på de senere 407, for at løse dette problem.
Det der undre mig er at 'vi' er så mange der har dette problem, og at Peugeot kender til problemet, men at der ikke er gjort noget for at udbedre eller informere om problemet.
Desværre ser jeg mig nu nødsaget til at aflevere bilen på et autoriseret Peugeot værksted, for at få løst fejlen, hvis udluftningen ikke virker. (Only time will tell). Det kommer nok til at koste en mindre bondegård. :(

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #5 Dato: 14. Marts 2010, 20:02 »
Jeg havde også problemer med min 407 årg 04 med servoen, Jeg kørte til Peugeot i Viby, og hvor jeg også havde købt bilen fra ny, de tog den ind og den blev renset i servoen,da den stod og kørte lidt sagde han til den var i orden, og efter den tid har der ikke være noget.

Jeg havde hørt, her på siden, at det var når der var for lidt olie på at den løber over, så jeg hældte på hver dag, men det hjalp altså ikke før den blev ordnet hos Peugeot, det kostede 261,50 incl. lidt væske og arbejsløn.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

raklev

  • Gæst
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #6 Dato: 15. Marts 2010, 17:58 »
Hej OLe det var faktisk din værkføre i viby der sagde jeg skulle gøre som skrevet min lokale forhandler talte om ny tandstang men de er åbenbart mere sindige  de jyder

VonS

  • Gæst
RE: 407 der ikke kan dreje ??
« Svar #7 Dato: 20. Marts 2010, 10:56 »
Hej Alle
Som tidligere skrevet har jeg forsøgt en udluftning af min servo, :D:p:D OG DET VIRKEDE :D:p:D
Hvis der er kommet luft i systemet, evt. ved for lidt olie, så kan jeg anbefale en udluftning.
Sæt bilen på en lift i 24 timer, hvor efter i tager olie låget af og drejer fra det ene yderpunkt til det andet ca. 100 gange uden tænding. Efterfyld så olien, og lad den stå i nogle timer, og efterfyld evt. så igen.
Vi fik denne løsning af en gamme Peugeot mekaniker og det skulle virke ca. 75% af gangene.