Forfatter Emne: HJÆLP - Igen igen  (Læst 2257 gange)

Pist-3600

  • Gæst
HJÆLP - Igen igen
« Dato: 09. Marts 2010, 16:32 »
Min 406 1.8 16V fra 96 driver mig til vanvid. Som tidligere nævnt så har jeg næsten skiftet alt elektronik på den men her ved omsyn er forureningsværdierne stadigvæk for høje. Jeg har en Lambda værdi på 0,8, altså en meget fed blanding. Jeg har nu forsøgt at få en fejludskrift på bilen og kørte ind til en Automester som påstod at det kunne han gøre her og nu. Men nej han havde selvfølgelig ikke det korrekte stik, så jeg måtte køre ned til en forhandler som først har tid i næste uge. Ikke desto mindre er bilen nu begyndt at reagerer i omdrejningerne, forstået på den måde at kommer jeg til et kryds, slipper speederen - holder den omdrejningerne oppe således at der er nok vakuum på bremserne, noget som den ikke har gjort tidligere i samme grad. Det har fået motorstyringslampen til at holde op med at blinke, sjovt nok. Jeg tror nu – uden at vide det - der må sidde noget speeder føler, et relæ, evt. MAP sensor som kan have indvirkning på motorstyringen og har været ude af drift således den køre med ”choker” hele tiden (for fed blanding - billedligt fortalt). Er der nogen som tør at byde ind på det eller rabler det bare for mig.

Hilsen Pist

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: HJÆLP - Igen igen
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2010, 21:23 »
jeg tror at du har en utæt indsugningsmanifol
kan se at du kommer fra nordsjælland.
jeg har org. tester og bor i frederiksværk.
send pm med tlf. nr
mvh
lyn

Pist-3600

  • Gæst
RE: HJÆLP - Igen igen
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2010, 19:52 »
tak for tilbudet og det med en utæt manifold vil jeg præve af med noget æter. Jeg skal op til Peugeot i Hillerød på fredag efter kl. 12 og den aftale vil jeg nok holde fast i. Jeg forsøger med æter i morgen og ser resultatet og forhåbentlig kan aftalen aflyses på fredag. Jeg skal nok informerer om reslutatet.

Hilsen Pist

Pist-3600

  • Gæst
RE: HJÆLP - Igen igen
« Svar #3 Dato: 29. Marts 2010, 12:05 »
Så blev bilen endelig synet uden bemærkninger. Jeg vil give Lyn en rigtig stor tak for hjælpen og det var en korrekt dom du gav. Ja det er nu godt med sådan et forum hvor man kan få hjælp udenom forhandlerne. De har desværre ikke været til meget gavn i mit tilfælde da jeg ikke var indstillet på at efterlade bilen i deres hænder og underskrive en blanko-check.

Hilsen Pist