Forfatter Emne: el fejl på 406 st.car  (Læst 2583 gange)

Martinriber

  • Gæst
el fejl på 406 st.car
« Dato: 22. Marts 2010, 19:12 »
Hej


Vores 406 1,8 st.car fra 04 er lige pludselig begyndt med at lave fejl i el systemet. Når bilen står med tændning virker alt som det skal.Både radio og el ruder og klima anlæg virker.Og den går normalt i tomgang. Men når man så starter bilen, så virker radioen ikke mere. Efter ca 30-45 sek så ryger el ruderne. Klima anlægger virker med mellemrum. Den ryger op og ned i omdrejninger i tomgang.:(

Forhandleren siger der ikke er garanti på el fejl ifølge købeloven...??
Er det rigtigt??:(

Nogen der kender til problemet, eller ved hva jeg skal gøre.

Jeg har bestilt tid ved en mekaniker, så vi kan få et test apparat på bilen, og forhåbentlig finde fejlen. Men mekanikeren siger at det ikke er sikkert han kan finde fejlen på den måde :(  men kan først få en tid om 14 dage :(

Håber der er nogen der kan hjælpe :p


Mvh Martin Riber
« Senest Redigeret: 22. Marts 2010, 19:21 af Martinriber »

406406

  • Gæst
RE: .
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2010, 14:22 »
Hej Martin.

Hvornår har du købt bilen ? fra ny er det såvidt jeg husker 2 års garanti eller 100.000 km alt efter hvad der kommer først.
Er den købt som brugt har du (vil ikke hænges op på det) normalt 6 månders garanti.
Men det med dine el fejl har jeg hørt er som at jagte spøgelser ! de skal optræde (altså fejl) når de laver testen ellers er det som en nål i en høstak.
Det er hvad jeg har fået at vide på mit lokale Peugeot værksted.
Om det er korrekt ved jeg ikke, men der er i dette forum en del mek. der bla arbejder til dagligt med peugeot. De kan helt sikkert give flere og mere præcise svar end jeg.

Men trist at din bil opfører sig således som beskrevet.

Ps du har vel ikke fået noget el skiftet.
Jeg satte en forkert pære i til min baglygte (skulle være 1 polet men fik desværre monteret 2 polet) og det bevirkede at bilen ikke kunne slukke selvom jeg slog tænding fra og tog nøglen ud, tja så kørte bilen altså stadigt. :o

Martinriber

  • Gæst
RE: el fejl på 406 st.car
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2010, 19:27 »
Hej

Bilen er købt brugt i November sidste år. Så efter min mening er der stadig garanti på bilen, også selvom det er en el fejl :(

Nej jeg har ikke fået skiftet nogen dele på den. Andet end en tændspolebro som blev lavet på garantien. Og det har den kørt fint med længe nu.

Min mekaniker mener det er det fugtige vejr der kan have skylden. Han har mange der ringer der har problemer med strøm/el.

Håber også der kommer flere svar herinde med tiden :p

Men ellers tak for svaret

larsK

  • Gæst
RE: el fejl på 406 st.car
« Svar #3 Dato: 23. Marts 2010, 21:23 »
altså nu er bilerne lavet til at køre i fugtigt vejr, hvis du har en el fejl så er der en fejl et eller andet sted..

Martinriber

  • Gæst
RE: el fejl på 406 st.car
« Svar #4 Dato: 28. Marts 2010, 12:40 »
Så er fejlen fundet :p

Det var generatoren der lavede for meget strøm. Så bilen skulle være klar mandag aften :p

Men det har nu ikke ændret på min mening...... det er og bliver den sidste Peugeot jeg skal eje.

Mvh
Martin

silverfox

  • Gæst
RE: el fejl på 406 st.car
« Svar #5 Dato: 28. Marts 2010, 21:40 »
Det er noget vrøvl at el-fejl ikke er dækket af købeloven!? Men du må da have haft andre problemer end dette, hvis du siger du aldrig vil have Peugeot igen?

Martinriber

  • Gæst
RE: el fejl på 406 st.car
« Svar #6 Dato: 29. Marts 2010, 20:23 »
Hej

Ja kort efter jeg havde købt den røg tændspolebroen, og nu er generatoren så røget. Og vi har to hunde og to børn så vi er afhængige af at vores bil ikke holder på værksted hele tiden. Og den gamle 306 var der hele tiden problemer med bag bremserne.

Men tændspolebroen dækkede forhandleren, men er spændt på hvad han siger til det med generatoren. Men har stort set altid kørt tysk, og har aldrig haft de problemer. Så næste bil bliver tysk igen, og har allerde fundet den. En E46 st.car.

Martin