Forfatter Emne: 206 CC TUNING  (Læst 1124 gange)

Nicolai K

  • Gæst
206 CC TUNING
« Dato: 07. April 2010, 14:40 »
Hejsa:o
jeg hedder nicolai og er indehaveren af en dejlig 206 cc.
men ville bare godt have lidt mere spark i den den er 1.6'er der ligger i med 110 heste standart. det er den samme motor som ligger i s 16 modellen... men ville bare høre om nogen ved noget om det, fordi har hørt man kan "chippe" den alligevel selvom det ikk er en turbo, det er noget med brandstof tilførelsen bliver ændret og den slags den burte koste mellem 3-4000 kr.

nu har i lidt at gå ud fra :p
håber der er nogen der kan hjælpe mig
seees...Nicolai

Martinovitz

  • Gæst
RE: 206 CC TUNING
« Svar #1 Dato: 07. April 2010, 22:47 »
Hey,
Jeg kender godt til tuning/optimering af chip, som nogle firmaer gør sig i. Bilen er født med et hav af kompromisser til brændstoføkonomi, acceleration, holdbarhed og slitage med videre.... Men så vidt jeg ved, er det ikke meget effekt du henter på det med en sugemotor. Gevinsten er større med en turbo-motor.

Hvis der skal ske noget seriøst, skal du ha' turbo eller kompressor på.

Alternativt kan du også undersøge om der er en anden motor fra Peugeot/Citroën som du kan bruge. Eksempelvis 2,0L (DEW10J4) med 135 HK. (110HK x 20% = 132 HK) Der er 3 HK til forskel, men det er meget tæt på. Det er nok det billigste at finde en sådan motor og smide i.

Hvis du tuner på en sugemotor, så kan du også vinde lidt speederrespons ved:
1) free-flow udstødning uden kat. Men så skal du bare hive den af og på til syn.

2) Skarpere knastaksler (hvis de findes)

3) Sports luftfilter hvor modstanden er lavere end på det originale

4) Forøgelsen af slagvolumen (dyr løsning)

Håber det var lidt hjælp :)