Forfatter Emne: drejer mod venstre med andre fælge  (Læst 1260 gange)

auser

  • Gæst
drejer mod venstre med andre fælge
« Dato: 04. April 2010, 13:02 »
jeg har skiftet mine orginale peugeot fælge ud med et par "15" OZ fælge hvor indpresning vist er 25 men samme krydsmål.

de blev afbalanceret og dækkene er næste helt nye 4-500km i dem,

men jeg syntes at når man bremser blødt op at styret har det med at dreje mod venstre side ligefor det står stille,

kan det være vejen er lidt ujævn eller ved nogen hvad det kan evt være  det virker hellere ikk som der sku være sløre i styrtøjet

Nogen som har lidt fif eller erfaring med så noget

morgan

  • Gæst
RE: drejer mod venstre med andre fælge
« Svar #1 Dato: 04. April 2010, 13:28 »
hello

syntes at du skal klage til vejvæsnet over skæve veje...

Hvilke dæk har du på, det har meget at sige, om det er dæk til 500 el til 1500... kvalitet overgår kvantitet...

Der skal siges at mine originale winter sutter også har det med at vil til venstre... måske at jeg er for fed...90 kg hmm eller sådan er det bare..  orig sommer dæk på, og grisen køre 100% ligeud... funny og min er en 207 sw grisling fra 2010..
det skal siges at konens 107 gør det samme..
Og vi køre KUN med geot's originale sutter
« Senest Redigeret: 04. April 2010, 13:44 af morgan »

auser

  • Gæst
RE: drejer mod venstre med andre fælge
« Svar #2 Dato: 04. April 2010, 13:55 »
hmm klager og klager så meget sagt

men de sutter jeg har på er 195/50 15  det er regal sportcomfort 400.
ved godt det er de bedste på marked men de nye og ingen grund til at bruge penge denne sommer,  tror dækkene får 3 stjerne ud af 5 på tyretest .com mener hellere ikk adac.de har testet dem.

midph

  • Gæst
RE: drejer mod venstre med andre fælge
« Svar #3 Dato: 04. April 2010, 14:08 »
..Grin..ja vi klager til vejvæsenet..nå,men vores 206sw 2004,HDI 1,4..gør det samme efter vi har sat sommerdæk/fælgene på igen..også 15"..tror vi bare må leve med det eller prøve at bytte rundt på højre/ venstre,for at se om det ligger i tidligere slitage (hvis vi  da gider)..for indrømmet..jeg glemte at mærke hjulene af hvor på hvilket hjul/side de sidst havde siddet..ren dovenskab ..:D ..mvh. Preben

morgan

  • Gæst
RE: drejer mod venstre med andre fælge
« Svar #4 Dato: 04. April 2010, 15:57 »
vores er micheling dæk...185/60-15  
Super perfekete sutter, der er ingen negativt at sige....

Havde lidt i vinters da jeg købte den og syntes at den sejlede med numsen, men det er nok fordi jeg kom fra ford mondeo med 225/35-18 sutter. hø

midph

  • Gæst
RE: drejer mod venstre med andre fælge
« Svar #5 Dato: 04. April 2010, 17:42 »
..Hov Morgan..det skal jeg lige høre om...jeg oplevede også en del problemer med at jeg måtte sætte farten drastisk ned når jeg kørte på motorvejen(med Michelin vinterdæk og original str. fælge/dæk),hvor der ligger disse fastkørte isspor,der slog den gevaldigt med numsen,mens andre bilister bare fløjtede hen over med "120"...er godt klar over,at hjulene vil søge ned på fast grund,men det føltes som om bilen var ved at miste fodfæste..oplevede du(eller andre) også dette..(har spurgt på Peogeut værksted ,men han slog det hen med.."at det nok ikke var så slemt som du fornemmede")...eller er det en Peogeut problem???mvh. Preben

morgan

  • Gæst
RE: drejer mod venstre med andre fælge
« Svar #6 Dato: 06. April 2010, 11:21 »
det var samme problem jeg også havde på vejen med vinterdæk.