Forfatter Emne: Manglende power.  (Læst 1136 gange)

madmax

  • Gæst
Manglende power.
« Dato: 09. April 2010, 08:30 »
Øv øv øv. så er der lige smidt et par tusinde ud af vinduet.  
Min 406 2.2HDI går ikke som jeg mener den skal. til daglig brug mærker jeg ikke det store problem, men når jeg "tester" den på motorvejen så virker den noget søvnig. topfart er max 170 og når den køres ud i gearne kan den næsten ikke mases over 4000 rpm. så det med at køre op i det røde felt sker bare ikke her  jeg har så haft Peugeot i Hjørring til at se på den, med resultatet at de mente det var turbo tryks føleren der var problemet, den blev skiftet, men uden det løste noget, jeg havde så en kammerrat der er mekanikker til at teste den, han målte på luftmængdemåleren, der er noget med den skal vise over 4v men viste kun 3.6v. nå ja men så måtte det jo være der problemet var.  MEN nej 2000 kr + fattigere kan jeg så konstatere at en ny luftmændemåler heller ikke har givet nogen efekt.  
Har i nogle forslag jeg kan forsøge mig med? er der noget med en ventil der kan være stoppet, vist nok EKG eller sådan noget? hvor sidder den og kan den renses?

Martinovitz

  • Gæst
RE: Manglende power.
« Svar #1 Dato: 09. April 2010, 13:04 »
Hey,
Der er tryk nok på benzinen? Hvis der ikke bliver tilført nok gasolina, kan det være et problem.

Et andet sted kan være omkring turboen og at den ikke lader som den skal. Hvis du tager indsugningssiden af på turboen og gasser op, så burde du kunne mærke et ordentligt blæs fra turboen. Wastegaten kan også være et problem, men det burde ikke være så sandsynligt. Wastegaten er den ventil, hvor overtryk bliver lukket ud fra turboen. Det er også den man stiller på, når man hæver ladetrykket, således at wastegaten først lukker op, når trykket er større. Dette kan gøre manuelt og med elektronik, eksempelvis en boostcomputer. Men prøv at teste trykket på turboen.