Forfatter Emne: Strømkabel til forstærker i 406 fra '95  (Læst 976 gange)

jbetzer

  • Gæst
Strømkabel til forstærker i 406 fra '95
« Dato: 13. April 2010, 16:49 »
Hej

Jeg har erhvervet mig en første generations 406'er og står og skal have trukket et strømkabel til bagagerummet til min forstærker.

I min gamle rådne golf var det intet problem da der var huller alle vegne, dem har de dog gemt godt i 406'eren.

Efter hvad jeg kan læse mig til i nedenstående tråd burde det være muligt at bruge nogle eksisterende kabler, men jeg er i tvivl om hvilke der snakkes om.
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1844#4540

Jeg har desuden ikke kunne finde den omtalte gummimanchet ved bremseforstærkeren.

I tråden jeg linkede til nævnes der nogle ubenyttede kabler i den sorte sikringsboks der skulle gå ind i kabinen, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde dem. Der er et ubenyttet stik med 5 ben der ligner et relæ stik i både den sorte boks i motorrummet samt ved relæ boksen under rattet i kabinen (relæ 1 så vidt jeg kan se). Men jeg har målt lidt på dem og kan se at der er 12v på et af stikkene hvis der er tænding på bilen, så tør sgu ikke helt at trække strøm fra batteriet til dette stik, der skulle jo helst ikke gå bål i lortet :)

Nogen der har nogle forslag til hvordan det kan gøres? Og kan fortælle mig hvad relæ stik #1 i kabinen er tilsluttet? Jeg vil helst undgå at bore i bilen.

På forhånd tak

/Jacob
« Senest Redigeret: 13. April 2010, 16:51 af jbetzer »

jbetzer

  • Gæst
RE: Strømkabel til forstærker i 406 fra '95
« Svar #1 Dato: 13. April 2010, 19:45 »
nevermind, tålmodighed er en dyd jeg desværre ikke besidder

Men jeg fandt omsider gummimanchetten i motorrummet under bremseforstærkeren, de havde gemt den godt må man sige, men alt i alt det løste sig selv

/jacob