Forfatter Emne: kardankryds på styretøj 405  (Læst 1323 gange)

m151a1

  • Gæst
kardankryds på styretøj 405
« Dato: 18. April 2010, 00:36 »
har haft problemer med et meget stramt styretøj. Først faldt mistanken naturligvis på tårnlejer. de fejlede så ikke noget, dernæst tandstangen. den fejlede helel ikke noget.Efter at have fået det nederste kardanled adskilt fra tandstangen viser det sig så at nederste kardanled på ratakslen er stift.
Har nogen oplevet noget tilsvarende og er der en løsning der ikke indebærer at skifte hele ratstammen??

Har på 5 år en 405 som daglig transportmiddel. let at holde kørende og den kører 15 km/l på langture.
der er gået lidt drengerøv i den så jeg har monteret spoiler/skørtekit fra PAM i frankrig.

På forhånd tak for alle input.

Thomas

joba

  • Gæst
RE: kardankryds på styretøj 405
« Svar #1 Dato: 18. April 2010, 15:29 »
Den nederste halvdel af ratstammen kan skiftes men hvad den koster ved jeg ikke men alt efter hvilken årgang har  de reservedelsnr. ved Peugeot
op til 1992
4103 A1 m/servo
4103 C1 u/servo
fra 1993
4103 C3 m/servo

m151a1

  • Gæst
RE: kardankryds på styretøj 405
« Svar #2 Dato: 18. April 2010, 21:17 »
tak for oplysningen. jeg fik reddet mig ud af problemerne i første omgang. havde kardankrydset hængende ned i en bøtte med WD40 i et par timer, og med en kanyle fik jeg lusket fedt ind i krydset. nu kører og styrer den som en drøm.
Kunne under arbejdet konstatere at det har været en hård vinter. der er kommet rust i min ellers fine 22 år gamle bil.