Forfatter Emne: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi  (Læst 3768 gange)

bislev207

  • Gæst
Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Dato: 19. April 2010, 18:42 »
Hej..

Da jeg var ude og køre igår, var jeg i den forstand ved at få brændt r.... af, jeg kunne ikke slukke for min sædevarme..

Da min kæreste så skulle bruge bilen her til morgen var den død som en sild, centrallåsen virkede ikke, man skulle låse den op manuelt. og den ville jo heller ikke starte..
Da vi skulle prøve at starte den kom der kun klik lyde fra motoren, og min mekaniker mente at det var starteren eller ledningsnettet den var gal med!!

Da vi så fik den startet lugtede der af brændt ledning, og ledningerne under sædet var brandvarme, os selvom bilen var slukket..

Er der andre der har hørt eller prøvet dette.. ?

jfr3144

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: mp3 player / Ipod 207sw
« Svar #1 Dato: 19. April 2010, 18:50 »
Jeg skal have tilsluttet en mp3 player (ipod) i min 207sw. Hvordan kan det gøres? Er der nogen, der har en god ide? Og evt. hvor kan tilslutningskabel købes for fornuftige penge.

morgan

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #2 Dato: 20. April 2010, 10:01 »
Hello.

Der er en audio indgang i handskerummet, det er der i min 207. Ellers kan du for små penge købe et kit hos Geot..

silverfox

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #3 Dato: 20. April 2010, 18:18 »
@jfr3144: Det har intet med den oprindelige post at gøre. Du bør poste den som en selvstændig tråd.
Når det så er sagt; så bør du investere i en original USB boks eller et ipod interface. Så får du digital overførsel af lyd, samt styring via ratbetjeningen. Den line-in der sidder i handskerummet, på nogle modeller, er en hovsa-løsning med dårlig lyd.

Tilbage til emnet:
Der er før set problemer med styreboksen til sædevarmen på 207. Det kan resultere i en overophedning, men det lyder ret ekstremt det du beskriver? Er der lavet indgreb i bilen elektriske system, såsom xenon-lygter, forstærker eller lignende?

morgan

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #4 Dato: 20. April 2010, 23:29 »
Hej Silverfox

Hvad koster sådanne et modul. ? " har Iphone"og kan det integreres i det eksisterene i min 207... Hvad med når jeg har det nye Cam bus, eller hvad det hedder, så tør jeg ikke montere dette.... Så dør bilen sikkert... he he.. nej, jeg ved bare det er nix pille i det nye system... ikke som i gamle dage.
« Senest Redigeret: 20. April 2010, 23:38 af morgan »

morgan

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #5 Dato: 21. April 2010, 01:42 »
Har tjekket... det koster 2500,- for at få USB boks i...
Det er en ok pris, hvis den integrere i geot el system.... og jeg kan kan bruge den på rat joystick.!!!
« Senest Redigeret: 21. April 2010, 01:46 af morgan »

Plex

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #6 Dato: 21. April 2010, 18:53 »
Citér
morgan skrev:
Har tjekket... det koster 2500,- for at få USB boks i...
Det er en ok pris, hvis den integrere i geot el system.... og jeg kan kan bruge den på rat joystick.!!!


1349/1749 hvis du selv monterer...

Jeg har selv et ligende interface i min 207, og det fungerer glimrende...

Dibbern

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #7 Dato: 21. April 2010, 20:59 »
Prøver lige at komme i kontakt! Jeg har selv monteret en USB interface adapter i min TS4. Den er tilsluttet bag i original radioen`s cd charger indgang. Det gør at jeg kan betjene den via min ratbetjening. Det virker helt fantastisk! Det er en lille sort boks, på størrelse med en pakke cigaretter. Den koster ca 800Kr Du skal bare lige forbi Peugeot, og få dem til at aktivere cd charger indgang. Hvis det da altså er på original radioen. Du kan finde USB grej til din Peugeot på dette link http://www.adaptech.dk/
Og skulle du være i tvivl om noget? Så ved ham der har biksen, hvad han snakker om.
Vil lige sige at jeg har erfaret, at det ikke er alle Peugeot forhandlere, der kan finde ud af noget så simpelt, som at aktivere denne cd charger

silverfox

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #8 Dato: 22. April 2010, 07:02 »
Hvis du har en iPod skal du bruge et iPod interface fra ipodyourcar.dk. Det giver flere karakterer i displayet end den originale løsning og er 500 kr billigere. Det kræver som sagt en tur på et aut. værksted for at få åbnet for funktionen.
Jeg bruger selv ovennævnte løsning i min 207 og det virker perfekt!

Dibbern

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #9 Dato: 22. April 2010, 07:57 »
Det er det samme firma, som jeg skriver om. De bor i Farum. Det virker helt perfekt! Men find et ordentligt Peugeot værksted, der ved hvad de laver. Har oplevet et, hvor de ikke ku finde ud af det:o De var endog så flabede at ta penge for det alligevel

jech

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #10 Dato: 22. April 2010, 19:57 »
Jeg har lige købe en helt ny Peugeot 207 Comfort Plus 1.6 HDi 90 HK 5-D FAP, jeg har nu fundet ud af at radioen ikke har Bluetooth funktion, hvilken dims skal jeg købe for at få det til at virke, eller skal jeg måske købe en helt ny radio.???

Jeg har overhovet ikke forstand på teknik, så jeg håber på et langsomt og tydeligt svar.:D

På forhånd tak.

Dibbern

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #11 Dato: 23. April 2010, 00:07 »
Først se lidt på denne her side www.adaptech.dk De har udstyr så du kan afspille Ipod/Mp3 på din standart autoradio. Betjent via rat funktion. Det nemmeste for dig er nok, at ringe til dem Tlf. 36 44 44 00 . Hvis du vælger en sådan løsning, som jeg varmt kan anbefale. Så lad et ordentligt Peugeot værksted, montere det for dig. Hvis de kan deres kram? Så koster det ikke mere end ca 3-400 kr at få monteret.

morgan

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #12 Dato: 23. April 2010, 08:41 »
hmm

Nu er det ikke en Ipod jeg har men en Iphone.. Har de samme interface til bilen.????


Dibbern

  • Gæst
RE: Kortslutning i sædevarme, 207 1,4 hdi
« Svar #14 Dato: 23. April 2010, 08:57 »
Se hellere det her link. Det kommer nok lidt nærmere

http://www.ipodyourcar.dk/icelink/info.asp?imodel=gway1c&vn=GW16PC1&pid=97&bvalg=&pNavn=Producent: Dension

Der står også til Iphone