Forfatter Emne: for og baglygter  (Læst 2757 gange)

TLA 207

  • Gæst
for og baglygter
« Dato: 21. April 2010, 13:51 »
min diesel 207 er 4 år gammel og har skiftet pærer i for og baglygter 4-5 gange og nu er den allerede gal igen.

har ved syn fået at vide, at det er fordi peugeot kører med overspænding - hvilket jeg ikke har meget forstand på. men jeg har forstand på og erfaring med, at det koster knapper hver gang jeg skal have den fixet på værkstedet som er peugeot i Århus.

kender andre til dette og har gode tips til hvad der kan gøres - hvis noget? eller et billigere værksted? eller andet?
mvh TLA 207

midph

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #1 Dato: 21. April 2010, 14:15 »
..jeg har også hørt det med "overspænding",men har "kun" skiftet forlygtepærer et par gange(206sw Hdi-2004)...og hvis du selv har lidt fingersnilde,kan jeg kun anbefale(som jeg har gjort anden sammenhæng her)..at låne en rep. bog på biblioteket,som hedder "HAYNES"rep. af Peugeot div. årg./typer..(kan også købes hos T-HANSEN..299kr..eller prøv at Goggle..HAYNES PEUGEOT (model)..der er vist endda noget af det der kan downloades!!))..der står hvordan du gør(på engelsk) og med fotos!!..så der sparer du rigtig mange værkstedspenge/timer og det er faktisk ikke så svært at lave mange ting selv(mange ting skal du dog lade eksperterne om,af sikkerhedsmæssige grunde!!)..og husk at skifte pærerne parvis og sætte dem rigtigt i,ellers ryger "den gamle pære" ret hurtigt,så kan du altid gemme de endnu brugbare til en nødsituation senere..mvh Preben
« Senest Redigeret: 23. April 2010, 11:15 af midph »

larsK

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #2 Dato: 22. April 2010, 09:35 »
nu skal det lige siges at vi skifter pærene gratis nede hos os hvis pæren bliver købt hos os..

du kan købe en modstand hos peugeot og sætte på skulle tag overspændingen til pæren..

morgan

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #3 Dato: 23. April 2010, 08:53 »
hvis man montere et modstands kit, mister man så ikke noget af lysstyrken på bilen.???

larsK

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #4 Dato: 23. April 2010, 16:17 »
dem jeg har monteret det på kunne man ikke se forskæl

silverfox

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #5 Dato: 24. April 2010, 13:18 »
Det er lang tid siden Peugeot holdt op med at anbefale montering af modstande. Sørg istedet for at bruge Long Life pærer. Disse fås både som for- og baglyspærer. Jeg oplever en klar forbedring af levetiden med disse pærer.

larsK

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #6 Dato: 24. April 2010, 14:13 »
synes ikke de holder længere men jeg har også kun hørt det kunderne mener..

JUK

  • Gæst
RE: for og baglygter
« Svar #7 Dato: 01. Maj 2010, 17:12 »
Er der nogle der har prøvet sådan en her

http://everlight.dk/autopaerer/tilbehoer/safeguard-12v.html

der står den tager overspænding skal monteres på batteriet ??