Forfatter Emne: Hjælp fra "bagbro eksperter"  (Læst 2363 gange)

zodie

  • Gæst
Hjælp fra "bagbro eksperter"
« Dato: 26. April 2010, 14:25 »
Hey gutter!

Står og skal have skiftet bagbroen på vores P106, 1.1 fra 1994. Problemet ligger ikke så meget i at finde en brugt, men har fået nogle rygter om, at dem man kan købe renoveret (til en 3000+ moms), ofte er noget skrammel (Og det er måske et rygte man bør tage med i sine overvejelser).

Så står tilbage med et andet alternativ.. Købe en der er importeret fra f.eks Spanien, men vil lige høre ad, hvis vi vælger sådan en, hvad man bør kigge efter på bagbroen når den kommer så langt fra, om man kan se på forhånd om man skal købe eller ej..

 Er der synlige tegn på om man skal holde fingrene væk, og finde en anden, eller er det bare et gamble hver gang man køber sådan en, og kan risikere den dør om 6 mdr??

Håber nogle har nogle inputs som gør vi måske kun køber en ½ kat i sækken.. Vil også gerne høre om andres erfaringer ved køb af brugt bagbro, selv om der findes andre tråde om bagbro'er på forum!

P.S Vi kommer fra Aalborg området (Hvis nogle har nogle troværdige forhandlere hehe... De er jo kun ude på 1 ting, det ved man jo!!!! Ja man er vel nordjyde hehe)

På forhånd tak =)

-Chr.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Hjælp fra "bagbro eksperter"
« Svar #1 Dato: 27. April 2010, 07:32 »
Jeg har købt en Fransk og den var som ny og jeg tror prisen var 1300
købt hos Motorlageret i Ballerup
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp fra "bagbro eksperter"
« Svar #2 Dato: 27. April 2010, 08:08 »
Citér
zodie skrev:
Hey gutter!

Står og skal have skiftet bagbroen på vores P106, 1.1 fra 1994. Problemet ligger ikke så meget i at finde en brugt, men har fået nogle rygter om, at dem man kan købe renoveret (til en 3000+ moms), ofte er noget skrammel (Og det er måske et rygte man bør tage med i sine overvejelser).

Så står tilbage med et andet alternativ.. Købe en der er importeret fra f.eks Spanien, men vil lige høre ad, hvis vi vælger sådan en, hvad man bør kigge efter på bagbroen når den kommer så langt fra, om man kan se på forhånd om man skal købe eller ej..

 Er der synlige tegn på om man skal holde fingrene væk, og finde en anden, eller er det bare et gamble hver gang man køber sådan en, og kan risikere den dør om 6 mdr??

Håber nogle har nogle inputs som gør vi måske kun køber en ½ kat i sækken.. Vil også gerne høre om andres erfaringer ved køb af brugt bagbro, selv om der findes andre tråde om bagbro'er på forum!

P.S Vi kommer fra Aalborg området (Hvis nogle har nogle troværdige forhandlere hehe... De er jo kun ude på 1 ting, det ved man jo!!!! Ja man er vel nordjyde hehe)

På forhånd tak =)

Købte en renoveret fra et sted nær Viborg, den var der garanti på, det var til en 405.

-Chr.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Flintstone

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Hjælp fra "bagbro eksperter"
« Svar #3 Dato: 30. April 2010, 00:50 »
Prøv Knudlund Autoophug ved Silkeborg.

Jeg har tidligere fået en bagbro til en 405 hos dem - kom fra en spansk vogn og fejlede intet. Faktisk tror jeg ikke den havde kørt ret meget, da lakken stadig s frisk ud også - og nej det var IKKE salgslak.

Gav i nabolaget af kr. 1800 for den - skal siges at der sad næsten nye bremser på også.

Mvh Bo
Nuværende:   607 2,2i årg. 2002 +  306 1,6i Stc, '02 .... Tidligere:  605 2,0 SLi, Citroen C5 '01,  306 1,4 SL sedan ´96,  605 SV V6 ´92, Citroën Xantia 1,8i, Citroën Xantia 1,8i SX, Citröen Xantia 2,0i 16V Break,  605 SV V6 Aut.  405 1,6 GLX, Opel Rekord 2,0E, Volvo 360, Volvo 343, VW Golf I, Opel Kadett E Stc. Talbot Solara SX, Talbot 1510 SX, Talbot Solara 1,5 LS, talbot Solara 1,6 GL, Talbot Horizon SX, Simca 1100 GLS, Simca 1100 ES