Forfatter Emne: Economy mode på Ts4  (Læst 3749 gange)

Dibbern

  • Gæst
Economy mode på Ts4
« Dato: 30. April 2010, 18:16 »
Her i dag da jeg satte nøglen i men Ts4 2.2 fra 2002. Der skrev den i kørecomputer display Economy mode. Syntes også den har været lidt sløv på det sidste. Er der nogle der ved hvordan, den kommer væk! langt langt væk, fra economy mode? Kan ikke finde noget om det i manualen til bilen.

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #1 Dato: 30. April 2010, 20:22 »
Hey.

Economy mode er en indstilling den går i, for at spare på strømmen. Det gør den hvis radioen har været tændt i mere en 20-30 minutter eller nøglen har stået på pos 1 i noget tid. Så blokere den for radio, el-ruder og andet for ikke at tappe strømmen fra batteriet.

Den eneste måde at få den ud af den indstilling er ved at starte motoren.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Dibbern

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #2 Dato: 30. April 2010, 20:54 »
Underligt! Den havde stået aflåst siden aften før. Så jeg har ikke haft strøm på, siden jeg parkerede den. Jeg åbnede den og satte nøgle i, med det samme.

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #3 Dato: 30. April 2010, 21:56 »
Kan du have glemt at slukke radioen, eller kan den på anden måde have stået tændt?? Et par enkelte gange har jeg oplevet, at min stadig står med lys i displayet uden tekst efter jeg har slukket bilen. Den går dog ud efter de ca 20 minutter, hvorefter den går i Economy mode.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Dibbern

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #4 Dato: 30. April 2010, 22:19 »
Nej. Radioen slukker når jeg tar nøglen ud.

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #5 Dato: 01. Maj 2010, 08:59 »
Citér
Dibbern skrev:
Nej. Radioen slukker når jeg tar nøglen ud.


Mener men er ikke sikker at hvis spændingen på batteriet kommer ned under et vist niveau, vil den også gå i økonomimode
Kan det være dit batteri som er ved at være færdigt.
Ellers kunne det være et forbrug et sted, der er vel ikke en lampe som du har tændt permanent. Check når det er mørkt.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Dibbern

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #6 Dato: 01. Maj 2010, 10:41 »
Ok. Den med batteriet den køber jeg. Aner ikke hvor længe det har siddet på? Får Peugeot til at måle på det. Skal alligevel afsted til dem, da bilen nogle gange køre, som en der stammer. Hakker en del når den skal ta gassen.

ankbhdk

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #7 Dato: 01. Maj 2010, 11:06 »
Ved nogen om man kan slå economy mode fra?
Min nyerhvervede XS4 gør det også efter ca. 30 minutter, og det er jo lidt irriterende hvis man f.eks. tager i drive-in bio.
Ved nogen om det er tidsbaseret, eller om det udelukkende er pga. at spændingen falder under et vist niveau?
- Jeg havde fået indtryk af at det var tidsbaseret, men mit batteri kan jo selvfølgelig også være i sit efterår :(

Mvh.
Allan

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #8 Dato: 01. Maj 2010, 19:21 »
Ja, det ville være rart hvis det kunne slås fra. :)

Kan det det i kære Peugeot mekanikere der læser/skriver herinde? B)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

silverfox

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #9 Dato: 02. Maj 2010, 19:19 »
Hele pointen i economy mode er at der skal være strøm til at starte bilen. Så hvis man slog det fra, ville bilen bruge al strømmen og du ville ikke kunne køre hjem efter at have være i drive-in bio. Det ville sgu da være åndssvagt?
Jeg aner iøvrigt ikke, om det kan slås fra....

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #10 Dato: 02. Maj 2010, 21:45 »
Citér
silverfox skrev:
Hele pointen i economy mode er at der skal være strøm til at starte bilen. Så hvis man slog det fra, ville bilen bruge al strømmen og du ville ikke kunne køre hjem efter at have være i drive-in bio. Det ville sgu da være åndssvagt?
Jeg aner iøvrigt ikke, om det kan slås fra....


Radioen burde ikke kunne nå at tømme batteriet på de 45-60min. hver halvdel af en film den varer.

Det er straks meget værre at man efter 30 min. er nødt til at starte bilen, for at fjerne economy mode. Folk i drive-in hader når de andre tænder bilernes lys, og det kan man jo ikke undgå at gøre.

Men måske man kan se de første 20 min. af filmen med tænding på, og så slukke for tændingen og tænde radioen manuelt, og så starte motoren i pausen...

Eller få fjernet det automatiske kørelys, så man kan lave start/stop uden at der kommer lys på bilen...

Eller låne en af deres transistorradioer... :(:o:@
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

ankbhdk

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #11 Dato: 03. Maj 2010, 12:10 »
Citér
silverfox skrev:
Hele pointen i economy mode er at der skal være strøm til at starte bilen. Så hvis man slog det fra, ville bilen bruge al strømmen og du ville ikke kunne køre hjem efter at have være i drive-in bio. Det ville sgu da være åndssvagt?
Jeg aner iøvrigt ikke, om det kan slås fra....


Grundlæggende er det da også smart at den lukker ned i tide til at bilen stadig kan startes, men det er ikke så smart at man ikke kan omgå det.

Nu ved jeg ikke hvad standard radioen trækker, men sikkert ikke mere end 10W, så med 74AH på batteriet er der teoretisk set til små 90 timer, hvis batteriet ellers virker bør det vel være helt uproblematisk at starte bilen efter et par timer på radioen. Min gamle, og lidt mere lavteknologiske 306HDi har da også lavet manøvren mange gange uden problemer.

morgan

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #12 Dato: 06. Maj 2010, 11:49 »
bla bla......

Husk nu bare at slukke for lys og radio inden i går fra bil....
er det så svært....

Køb en nyer geot, den slå selv det hele fra, så det ikke kan ske.

ankbhdk

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #13 Dato: 06. Maj 2010, 16:02 »
Citér
morgan skrev:
Køb en nyer geot, den slå selv det hele fra, så det ikke kan ske.


Yep, og det er jo det der er problemet - det skal IKKE slås fra ;o)

Dibbern

  • Gæst
RE: Economy mode på Ts4
« Svar #14 Dato: 06. Maj 2010, 16:55 »
Fedt at her er så mange der interessere, sig for mit spørgsmål. Troede nemlig at det havde noget med, hvordan bilen køre? At den var gået i economy mode for at spare benzin, og derfor ikke udnytter alle de 160 hk. Jeg fik den melding en dag, hvor bilen havde stået parkeret hele natten.