Forfatter Emne: AC som køre konstant er bedst  (Læst 1534 gange)

morgan

  • Gæst
AC som køre konstant er bedst
« Dato: 06. Maj 2010, 12:15 »
Hejsa..

Som silverfox siger, så har vores AC bedst af at køre konstant.....

Jeg bruger min AC ca 4 gg om ugen, og min forhandler siger ca 2 gg om mdr.

Syntes at det er fordårligt at de ikke siger at den har bedst ved at køre konstant, pga filter og kondens.

Er det mon fordi de håber at det går i stykker, så de kan hive moneter hjem..??????

hmm... hvad hvis det er en hdi bil, kontra benzin bil, og jeg tænker på brændstof forbrug. pga AC..????
« Senest Redigeret: 06. Maj 2010, 12:17 af morgan »

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: AC som køre konstant er bedst
« Svar #1 Dato: 06. Maj 2010, 18:23 »
Min 407 HDI fra Dec 2004, har klimaanlæg, så vidt jeg ved, og det virker rigtig godt.
Jeg havde før en Audi med Aircondition, og mekanikeren sagde:” at så længe skidtet virkede, så skulle jeg blive fra det” det har jeg så gjort også med min uværende bil.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

silverfox

  • Gæst
RE: AC som køre konstant er bedst
« Svar #2 Dato: 09. Maj 2010, 21:12 »
Sidst jeg spurgte en tekniker, fik jeg ihvertfald det svar, at jeg aldrig skulle slukke skidtet; så det er det jeg forholder mig til.

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: AC som køre konstant er bedst
« Svar #3 Dato: 09. Maj 2010, 21:25 »
tjaaa... 2 gange om måneden skal det kører for det mekaniske ikke går i stykker.... der er bl.a. noget olie der skal rundt i systemet for at de ikke ruster/sætter sig...  At man anbefalder at det kører konstant er fordi at ellers kan der dannes svamp / gro bakterier osv på fordamperen inde i bilen og det giver lugtgener men også kan være sundhedsskadeligt...   men AC ta' sådan set ikke skade af at kun blive tændt de 2 gange/mdr.