Forfatter Emne: Montering af fjernbetjent centrallås i 306.  (Læst 2050 gange)

Rasmus Fisker

  • Gæst
Montering af fjernbetjent centrallås i 306.
« Dato: 11. Maj 2010, 12:01 »
Hej
Jeg er en blandt de mange lykkelige ejere af en 306 xr turbo, sedan fra 1995. Jeg købte bilen brugt for godt et halvt år siden og mens jeg har haft den har der været centrallås i.
Mit spørgsmål er så, om det er muligt at montere fjernbetjening af centrallåsen uden de store indgreb og i så fald hvordan det kan lade sige gøre? Jeg har søgt lidt omkring det og har fundet ud af noget med et relæ der skal sættes i eller udskiftes og så skulle det kunne arbejde sammen med en form for fjernbetjening, er det noget der har noget på sig?
Hvis der i så fald en en der ligger inde med en tegning over dette ledningsnet, kunne det være rart at kunne kaste et blik på :)

I loftet ved kabinelysene sidder der en infrarød censor, så vidt jeg har læst mig til er den koblet til centrallåsen, men hvordan virker den, hvilken funktion har den ?
« Senest Redigeret: 11. Maj 2010, 13:11 af Rasmus Fisker »

martinb

  • Gæst
RE: din centrallås
« Svar #1 Dato: 11. Maj 2010, 21:20 »
Den ir modtager du ser i loftet har engang virket sammen med den sender der har været i nøglen (en lille ir-diode). Dvs. du kan med en ny nøgle få dit centrallåssystem til at virke igen hvis altså den ir-diode ikke stadig sidder der ?? Hvis den gør kan en ny kodning hos Peugeot hjælpe. Dog er systemet lidt utilfreds med dug, regn og sne på ruderne. Hvis du ønsker et system der virker på længere afstand så skal dette system være STEL styret. Dette system kan købes "alle" steder til rimelig penge og kvalitet. Det kræver lidt viden at monterer dette system ,men prøv at se på : AS markedting. Der er diagrammer og megen hjælp.
Hilsen Martin

Rasmus Fisker

  • Gæst
RE: Montering af fjernbetjent centrallås i 306.
« Svar #2 Dato: 16. Maj 2010, 15:40 »
tusind tak for hjælpen, har købt sådan en fjernbetjenings sender der skal køre ind over en af hovedmotorene, men det ser lidt kringlet ud, når ikke jeg ved hvad ledningerne fører til. Den ir diode der sidder i nøglen er vidst gået løs af lodningen på printen, kan det svare sig at lodde den, eller er en ny nøgle vær at få fat i ?
« Senest Redigeret: 16. Maj 2010, 15:42 af Rasmus Fisker »