Forfatter Emne: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005  (Læst 3872 gange)

kurt lindholt

  • Gæst
Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Dato: 27. Oktober 2009, 23:05 »
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til følgende:
Ved første syn efter 4 år og 60000km blev bilen kasseret pgra slidte styrehjul. Lige før var begge baghjulslejer skiftet samt hele udstødningen.  Desuden "synger" gearkassen, tydeligst ved 50 km/timen pgra støj fra tandhjulene - og nu er fartpiloten stået af og virker ikke mere.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende?
Jeg er helt ærlig skuffet over min første Peugeot.
Peugeot Danmark beklager dog men meddeler, at man må regne med sådanne reparationer på en 4 år gammel 307'er, der har kørt 60000 km!!!!
Kommentarer?
På forhånd tak.
Kurt Lindholt, Aalborg,
[mail][/mail]

huseauto

  • Gæst
RE: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Svar #1 Dato: 28. Oktober 2009, 07:06 »
Hej Kurt.

Jeg kører en 407SW 1,6 Hdi som har haft mange fejl i begundelsen
som er lavet og stadigvek jeg sunes at de gamle versioner har været meget mere fejlfri.
Jeg kan kun sige at peugeot har haft mange klage i det sidste 2 år.

Venlig hilsen

www.husegracaninauto.com

silverfox

  • Gæst
RE: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Svar #2 Dato: 28. Oktober 2009, 15:00 »
Når du siger "styrehjul" går jeg ud fra, at du mener styrekugler? Dette er almindeligt brugs slid. Det kan forårsages af dit kørselsmønster. Det samme kan siges om gearkassen. Jeg siger ikke at du kører dårligt, men jeg vil give Peugeot DK fuldstændig ret....

Desuden er jeg lodret uenig i, at der skulle være flere reklamationer på Peugeot over de sidste par år. Jeg har oplevet en klar nedgang i antallet af reklamationer.

kubiak

  • Gæst
RE: 307 2.0
« Svar #3 Dato: 27. Marts 2010, 23:21 »
Har lige solgt min 307 2.0 XS fra 2004 da den nu har kørt 117.000 km, og det var tid til en ny tandrem ;-)

Jeg har på de 117.000 km. kun fået skiftet en viskermotor til bagrudeviskeren, resten har kørt som det skulle. Intet galt med noget på drivlinjen.

Jeg håber ikke pug har flere reparationer nu, da jeg har skiftet min til en nyere 307 1.6 hdi istedet......

morgan

  • Gæst
RE: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Svar #4 Dato: 29. Marts 2010, 11:08 »
det må jeg nok sige.... vores 107 har kørt 61000 og der har INTET været med den. Det største problem jeg har haft var da jeg kysset et dådyr... det tog geot 3 dage for udskiftning af komplet front og lakering.... SÅDAN geot i køge.
Min nye 207 har jeg heller intet med, den har kørt 10000 og spinner som en drøm...
Men er glad for at jeg ikke har købt en 3-400 serie, for der er altid problemer med dem her i forum.

Multe

  • Gæst
RE: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Svar #5 Dato: 17. Maj 2010, 00:03 »
Citér
kurt lindholt skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til følgende:
Ved første syn efter 4 år og 60000km blev bilen kasseret pgra slidte styrehjul. Lige før var begge baghjulslejer skiftet samt hele udstødningen.  Desuden "synger" gearkassen, tydeligst ved 50 km/timen pgra støj fra tandhjulene - og nu er fartpiloten stået af og virker ikke mere.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende?
Jeg er helt ærlig skuffet over min første Peugeot.
Peugeot Danmark beklager dog men meddeler, at man må regne med sådanne reparationer på en 4 år gammel 307'er, der har kørt 60000 km!!!!
Kommentarer?
På forhånd tak.
Kurt Lindholt, Aalborg,


Det samme her; nye baghjulslejer efter 4 år på vores 307 2.0 HDI fra 2006... -utallige indkaldelser(7-8)... -3 fuldstændige stop i de 4 år... -ny kobling efter 40.000 km !!! Så jo, vi er også skuffet over vores 307'er, det er jo trods alt en bil der har mange år på bagen, men det virker som om den stadig er fyldt med "begynderfejl" :(


[mail][/mail]

raklev

  • Gæst
RE: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Svar #6 Dato: 18. Maj 2010, 19:16 »
jeg må sige det er min sidste peugeot.  jeg har haft en del direkte konstruktionsfejl som peugeot danmark er fuldstændige ligeglade med efter bilens 2 år  bagklap der ruster,(407sw) radio display der bliver ulæseligt efter ca 30 min (lev med det,det er for dyrt at rep.)def varmesystemer der koster en formue at rep.samt en ny ting,servobeholderen skal !!!!!overfyldes for ikke at trække luft ind i bremsesystemet !!!altså fyldes over max,alle disse fejl er generelle fejl på 407. jeg har henvendt mig til peugeot men end ikke lidt hjælp Feks tilhvordan man undgår rust igen efter rustrep. af bagklap,fordi rustgaranti bortfalder hvis jeg ikke rep rustskaden ,helt hul i hovedet.Men det er fandme en god motor 2.2

larsK

  • Gæst
RE: Mange reparationer på 307 Perf. 1.6 5D ÅRGANG 2005
« Svar #7 Dato: 19. Maj 2010, 21:29 »
der er langt fra kommet flere klager fra kunderne af peugeot de sidste 2 år,.. rettelse til servostyring på 407, det er ikke luft der kommer i bremsesystemet men luft i servosystemet, de 407 der havdet problemer med varmen, var en lille prøkdel af de 407 der køre rundt..

af en bil der er 4år gammel så er det helt normalt der er gået styrekugler, er det også på alle andre bilmærker, vil gerne indrømme at 407/307 ikke var været fejlfrie..

kobling der bliver slidt på 40000km er formentlig dit kørselsmønstre, enden at du ikke slipper pedalen helt eller at du køre meget med campingvogn eller trailer der er overlæsset..