Forfatter Emne: Airbag lampe  (Læst 5099 gange)

Wolverine

  • Gæst
Airbag lampe
« Dato: 14. September 2009, 12:37 »
Airbag lampen i min 406 er begyndt at blinke. Hos Peugeot siger de, at det sikkert er en sensor i passagersædet der driller. Det er nemlig ikke altid den blinker, men så snart der sætter sig en person i passagersædet går den igang.
Peugeot vil have 500,- for diagnosticering samt 1300,- for udbedring. Det synes jeg sgu er dyrt for en blinkende lampe.

Nogen der kender problemet og ved hvordan man selv kan afhjælpe det?

carsten0

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #1 Dato: 14. September 2009, 14:36 »
Klip stikkene af under sædet, og lod dem sammen. Du kan også være heldig, bare at trække lidt forsigtig i dem

silverfox

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #2 Dato: 14. September 2009, 18:09 »
Du skal osse være opmærksom på, at dette højst sandsynligt betyder at din passagerairbag er sat ud af drift. Tænk på det, når du har passagerer med.....

tvmanden

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #3 Dato: 14. September 2009, 23:19 »
Hej
406 årg.1999-200x
Airbag lampefejl skyldes ofte dårlig forbindelse i stikkene foran på føre og passager sæderne
 Der er 2 lamper i instrumentet
Når "airbag" blinker, er fejlen på de brune stik, med tynde ledninger
Når "sideairbag"  lyser, er fejlen på de blå stik
(Det brune stik med de tykke ledninger er til sædevarme)
Løsningen kan være at erstatte stikkene med samlemuffer eller lodde den sammen,
Husk at tage batteriet fra, inden der arbejdes med ledningerne.

Wolverine

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #4 Dato: 18. September 2009, 15:38 »
Citér
silverfox skrev:
Du skal osse være opmærksom på, at dette højst sandsynligt betyder at din passagerairbag er sat ud af drift. Tænk på det, når du har passagerer med.....


Øøh... Virker den så igen, når jeg har loddet ledningerne, eller er der andet man skal gøre for at få den til at virke?

huseauto

  • Gæst
RE: airbag
« Svar #5 Dato: 19. September 2009, 09:18 »
Hvis du er i nærheden af Nørresundby køre forbi min værksted og få fejldijagnose til 250 kr og udbedring af fejl til meget fornuftig pris.
www.husegracaninauto.com

Wolverine

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #6 Dato: 28. September 2009, 15:05 »
Så er problemet løst.
En tidligere Peugeot mekaniker gav mig et tip som jeg fulgte.

Jeg slukkede bilen, slog passager airbaggen i off position, ventede lidt og slog den tilbage i on. Herefter tændte jeg bilen og lampen blinkede ikke længere. Dejligt nemt (og billigt)

microplus

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #7 Dato: 22. Maj 2010, 07:59 »
hvor f..... slog du den fra henne,kan bare ikke finde noget som helst med de airbag,men har samme fejl

midph

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #8 Dato: 22. Maj 2010, 13:19 »
..I min 206`r 2004,sidder den nede til venstre for rattet og er meget tydelig, ..imellem lygtehøjderegulator knappen og ESP on/off knappen..ved så ikke lige om det gælder alle modeller ..og ved så heller ikke lige om det er en fælles afbryder.. eller om der sidder en gemt et sted for passagersædet..i så fald måske inde i handskerummet eller lign.

morgan

  • Gæst
RE: Airbag lampe
« Svar #9 Dato: 23. Maj 2010, 09:38 »
tænk på det er en andens liv du leger med....

Du skal få tjekket ledninger, og det er som skrevet sikkert en dårlig forbindelse...

Du må IKKE kortslutte ledninger osv... få det lavet...
Tænk hvis der sker noget og du har fusket med airbag.... ikke smart... vel !!!!!!!!!!
« Senest Redigeret: 23. Maj 2010, 09:41 af morgan »