Forfatter Emne: RE: Turbo fløjter/hyler på min 207  (Læst 4291 gange)

morgan

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Dato: 29. Marts 2010, 15:42 »
min 207 hdi 90 hestes, fløjter også en lille sang en gang imellem.. tror ikke du skal tage dig noget af det... turbo må godt snakke lidt....

Plex

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #1 Dato: 29. Marts 2010, 18:44 »
Citér
morgan skrev:
min 207 hdi 90 hestes, fløjter også en lille sang en gang imellem.. tror ikke du skal tage dig noget af det... turbo må godt snakke lidt....


Hrmm den har bare aldrig sagt noget før, og nu lyder den som sagt, som en ambulance... Det virker for mig at se, ikke helt normalt

Martinovitz

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #2 Dato: 29. Marts 2010, 20:01 »
Hey,
Jeg ved godt hvad du mener, når du siger at den hyler som en ambulance. Det er virkelig højt og ikke som en normal turbo synger. Det er også sket for mig på min supra, men jeg har ikke fundet ud af hvad det er, så jeg lytter med...

Plex

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #3 Dato: 29. Marts 2010, 20:21 »
Citér
Martinovitz skrev:
Hey,
Jeg ved godt hvad du mener, når du siger at den hyler som en ambulance. Det er virkelig højt og ikke som en normal turbo synger. Det er også sket for mig på min supra, men jeg har ikke fundet ud af hvad det er, så jeg lytter med...


Ja det er en helt anden lyd, en normal turbo hvislen... Fruen kiggede meget efter ambulancer, indtil hun fandt ud af, at det er bilen der leger ambulance ;)

silverfox

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #4 Dato: 29. Marts 2010, 21:21 »
Der er jo tydeligvis en utæthed et sted. Jeg tvivler på at problemet ligger i selve turboen, måske er den slange simpelthen ikke sat ordentligt på?

Plex

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #5 Dato: 29. Marts 2010, 21:30 »
Citér
silverfox skrev:
Der er jo tydeligvis en utæthed et sted. Jeg tvivler på at problemet ligger i selve turboen, måske er den slange simpelthen ikke sat ordentligt på?


Okay vi må håbe det bare er en utæthed, som du er inde på...

Kan bare ikke se, noget der sidder løst nogen steder, men nu er jeg heller ikke mekaniker - ihvertfald ikke inden for auto ;)

Må hellere bare få den på værksted igen...

ice_pro

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #6 Dato: 01. April 2010, 22:26 »
Havde en Zafira OPC som lød sådan i lang tid. Det lød sgu enlig rimelig godt når den rigtig fik lavet tryk. Men turboen røg sig en tur. Den havde smadret lejet så akslen kunne flyttes 1 cm frem og tilbage og kunne jo selvfølgelig ikke lave tryk. Sådan en koster 12ooo,- + mons :( hvis nogen lige ville vide det:) Men ikke her med sagt at det er det som er dit problem. Håber du finder frem til problemet.

snyller

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #7 Dato: 02. Maj 2010, 16:10 »
Fandt du ud af hvad der var galt??
Min er osse startet med at "fløjte" ved 1000 - 2000 omdr.

Plex

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #8 Dato: 06. Maj 2010, 20:47 »
Citér
snyller skrev:
Fandt du ud af hvad der var galt??
Min er osse startet med at "fløjte" ved 1000 - 2000 omdr.


Nej desværre...

Har du også en 207 - hvor meget har den kørt?

snyller

  • Gæst
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #9 Dato: 07. Maj 2010, 15:40 »
Jeg har en 206 1.4 HDI den har lige rundet 100.000.

belastning

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Turbo fløjter/hyler på min 207
« Svar #10 Dato: 29. Maj 2010, 08:21 »
det er set at der inderste lag i turbo slangen kan svulme op og lukke for mere en halv delen af luft gennemstrømningen. fandt fejlen efter vi havde skiftet turbo. ups