Forfatter Emne: Koldstart (fiskekutter) 307 2.0 Benzin  (Læst 1432 gange)

Michael307

  • Gæst
Koldstart (fiskekutter) 307 2.0 Benzin
« Dato: 28. Maj 2010, 22:07 »
Hej,
Jeg har en 307 2.0 136hk benzin, der har kørt 140.000km. Ved koldstart lyder den som en fiskekutter, hvor den ved en smule gas taber omdrejninger og går i står. Det er også som om at den ryger mere end den plejer, og røgen "lugter dårligt". Den lyder som om at den kun kører på 3 cylinder, hvilket jeg også tror, at den gør. Når motoren er blevet lidt varm (ca. 70 grader) kører den som en drøm, hvor den tager gasen og trækker som den skal.

Det er kun under koldstart, at motoren har problemer.

Peugeot prøvede at skifte tændspolen, men det hjalp ikke - testeren gav ingen fejlmelding, så de ved ikke hvad fejlen er! Er lidt afventende med at sende den på værksted kun for fejlsøgning, da det godt kan blive dyrt.

Er der nogen, der har haft samme problem eller måske har en ide om, hvad problemet kan skyldes?

Mvh.
Michael

origo

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 59
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Koldstart (fiskekutter) 307 2.0 Benzin
« Svar #1 Dato: 30. Maj 2010, 11:37 »
lytter lige med... Min gør det blot max ca ½ minut efter koldstart. Den oser meget samt hugger i motoren når den får gas. Startede med antipollution fault, men nu forsvandt fejlen på displayet men den opfører sig stadig underligt, skal forbi en kammerat der har en bosh multitester for jeg er sikker på at den har lagret en masse fejl..... begyndte på det i øvrigt efter undervognsvask :S   har tjekket temperaturføleren og det er ikke den... bilen er i øvrigt en 406 1,8 16v benzin (samme motoropbygning 2.0 )

Michael307

  • Gæst
RE: Koldstart (fiskekutter) 307 2.0 Benzin
« Svar #2 Dato: 01. Juni 2010, 12:58 »
Jeg fik også en anti-polution fejl for noget tid siden, hvor motoren opførte sig sært. Fejlmeldingen har ikke været der siden. Peugeot siger at deres computer ikke udlæser nogle fejl fra bilen!?!?!?!

"Fiskekutter"-mode var også før fejlmeldingen. Men ved ikke om fejlmeldingen kan have noget at gøre med koldstarten?

morgan

  • Gæst
RE: Koldstart (fiskekutter) 307 2.0 Benzin
« Svar #3 Dato: 01. Juni 2010, 13:10 »
kan det ikke være defekt toppakning....
Når motoren er varm, så bliver den tæt...