Forfatter Emne: service tæller  (Læst 1278 gange)

auser

  • Gæst
service tæller
« Dato: 07. Juni 2010, 06:55 »
jeg skiftede olie og oliefilter på min 206'er 1,4 2002.   selvom der var 17000km til næste service, efter jeg hade skiftet det står der 7500km til service da jeg så igår startede bilen op stod den på 0km og den lille service nøgle kom frem? idag da jeg startede op står der 100km og den lille nøgle er der stadig.
Mon det kan være en computer fejl eller noget andet som kan tyde på en dyr rep?????

Nogen som har lidt erfaring eller et fif hvordan man nulstiller dette

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: service tæller
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2010, 08:00 »
Når du ikke selv kan stille den måler, hvilket jeg tror at et værksted kan klare.
Så synes jeg at det er dejligt selv at skifte Olie og Filter, når motoren er godt varm så den gamle olie kommer væk, og nyt på.
Og hvis du så holder dig til en eller to gange om året, så må det være godt nok.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: service tæller
« Svar #2 Dato: 07. Juni 2010, 08:07 »
Hej
Du skal trykke begge knapperne ind på insteumentbordet og holde dem inde til den har talt ned til 0 og der skal være tænding på, det står også i indstrugsionsbogen
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

larsK

  • Gæst
RE: service tæller
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2010, 19:31 »
du skal kun holde den knap til venstre nede og derefter sæt tæning på så begynder den at tælle ned, når der så står nul med et= foran kan du slippe og tage tæning fra..