Forfatter Emne: TS4 ryster  (Læst 2747 gange)

folsgaard

  • Gæst
TS4 ryster
« Dato: 02. Juni 2010, 13:42 »
Hej...

Har en TS4 fra 2000.

Mit problem er irritation i form af at når jeg "filer" på koblingen ved lave omdrejninger ryster den. Rystelserne forsvinder så snart koblingen er sluppet helt.

Jeg har fornylig fået skiftet kobling og afdrejet svinghjul (som var pænt skævt ca. 1 mm måtte der drejes af), men problemet som var der før, er der stadigvæk.

Så er mit spørgsmål: kan svingjhulet være blevet skævt igen? og hvad kan forårsage det. Mekanikeren sagde at det var et kendt problem med 406eren, men han kunne ikke gøre noget ved det.

Nogle forslag?

på forhånd tak.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2010, 20:40 »
Jeg havde en 406 fra 2000 og den rystede (selvom jeg skiftede kobling), var så ude og prøve 2 andre fra 2004 inden jeg købte den 2004 jeg har nu og de har alle rystet incl. den jeg har nu... PISSE irriterende!

Jeg har en formodning om at det simpelthen er motor omdr. der falder ved den stigende belastning og giver en form for udsættere, næsten som om det er motoren der hopper, for holder jeg lidt mere gas på under igangsættelsen, lige på kanten til at man filer som en gammel mand, så kan jeg sætte igang uden hopperiet..

Lad os få nogle af peugeot mekanikerne på banen og høre hvad de ved :)

//Jesper

Dibbern

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #2 Dato: 04. Juni 2010, 21:20 »
Jeg har en TS4 fra 2002. Jeg syntes også den ryster/vibrere en del, når jeg klapper godt til den. Hørte fra en Peugeot mekker, at det ku en 2,2 motor godt. Jeg har dog fået meget mere motorkraft, efter jeg fik skiftet tændrør, til en anden type, samt jeg fik nulstillet computeren.... mener det er psi boxen. Troede tændrør bare var tændrør. Det var Peugeot i Tåstrup der tryllede igen

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #3 Dato: 04. Juni 2010, 21:46 »
Det er kun i igangsættelses fasen jeg oplever rystelserne, som om det er koblingen der hugger, men kigger jeg samtidig på omdr. tælleren, så kan jeg se at den falder meget i omdr. og så kommer rystelserne, giver jeg så en smule mere gas, uden at det kommer til at lyde som en gammel mand og holder omdr. over 1000 ca. så kan jeg undgå rystelser, men det kræver en del koncentration, for at det ikke skal lyde ad hel.... til, så det er ret svært at gøre til vane...

morgan

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #4 Dato: 05. Juni 2010, 00:29 »
en lille tanke...

Måske at i skal sætte en anden type kobling på.. For mig lyder det som en hård kobling. dvs at belægningen er hård, og så hugger den...

Tror at I skal ofre lidt mere og få en racer kobling eller den dur i.

Hvis jeg var jer, så havde jeg smidt 1000 kr mere. dvs 3-4000 for en god kobling plus montering, så har I ikke dette problem.

folsgaard

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #5 Dato: 06. Juni 2010, 11:48 »
Er glad for jeg ikke er den eneste med det problem. Så må jeg vel bare en tur forbi peugeot og høre om de har nogle gode råd. Det er fuldstændig rigtigt at når man filer og gir den lidt så den ik bare kører i tomgang så forsvinder rystelserne.

Men den løsning med at have købt for billig kobling køber jeg sgu ikke. Og i øvrigt, så er det ikke 3-4000 for udskiftning af kobling på TS4eren :) nærmere det dobbelte medmindre det skal gøres "organge"
« Senest Redigeret: 06. Juni 2010, 11:50 af folsgaard »

folsgaard

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #6 Dato: 06. Juni 2010, 11:53 »
Citér
Dibbern skrev:
 efter jeg fik skiftet tændrør, til en anden type, samt jeg fik nulstillet computeren...
Det var Peugeot i Tåstrup der tryllede igen


Hva måtte du slippe for sådan en omgang ?

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #7 Dato: 06. Juni 2010, 20:56 »
Kan da godt være at en anden type kobling kunne ændre noget, men så er det jo et gennerelt problem på de koblinger der sidder i 406, for min gamle havde det (2000), købte så ny kobling ved peugeot og det hjalp intet.
Prøvede senere 2 andre med under 100K på måleren, begge rystede, købte så denne XS4, som også ryster og problemet strækker sig så fra 2000 til 2004... :|

@folsgaard
Glæder mig til at høre mere, hvis du snakker med peugeot ;)

//Jesper

Dibbern

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #8 Dato: 06. Juni 2010, 23:11 »
Svar til folsgaard
Det var bestemt ikke dyrt. Nu er jeg god til at forhandle priser, og betale kontant. Har også fået lavet en del andre ting, hos Peugeot i Tåstrup. Så jeg ku forestille mig,  at de har været flinke ved mig. Og lige noget andet. Deres værkføre Torben. Han er teknisk rådgiver på lige den model. TS4. Så han ved hvad han snakker om. Fedt med et sted hvor man får noget for sine penge!

folsgaard

  • Gæst
RE: TS4 ryster
« Svar #9 Dato: 07. Juni 2010, 09:52 »
Bestemt.

Peugeot i Ballerup ville have 11.000 for at skifte koblingen. Skulle svinghjulet afrettes, skulle jeg lægge 1.500 oveni :o

Kørte istedet til mekonomen og fik det hele lavet for 8.000. Men synes stadig godt nok det er dyrt.

Jeg vil prøve at ringe til Torben i Taastrup og høre om han har nogle gode råd.
« Senest Redigeret: 07. Juni 2010, 09:54 af folsgaard »