Forfatter Emne: Elruden ruller selv ned  (Læst 1206 gange)

helgeboerven

  • Gæst
Elruden ruller selv ned
« Dato: 14. Juni 2010, 14:47 »
Jeg har en 406, 1,8 fra 1999. Fantastisk bil. Et lille problem. Den venstre forrude begynder pludselig helt af sig selv at rulle ned. Helt usystematisk og tilfældigt - erfarigner med dette? Det er ikke særlig rart når det regner. Har forsøg at løfte den op med tape og det fungerer fint, men det er jo ikke en varlig løsning. Et nyt kontaktpanel koster 1000 kr. hos Peugeot - og det er jo helt vildt. Andre løsninger?


Jeg forestiller mig det er kontaktpanelet der skal skiftes, eller er det muligt at spænde en eller anden fjedr - så kontakten ikke falder ned af sig selv??

Tak for hjælpen

Helge

Jon_DK

  • Gæst
RE: Elruden ruller selv ned
« Svar #1 Dato: 18. Juni 2010, 17:23 »
Er netop ved at svare på eget indlæg omkring "sjov" med elrude, c-lås ov...

Har en 306 HDI fra 2000 - hvis 406eren tilnærmelsesvis minder derom, så kunne det være ledningerne ud til døren... På min splejses ledningerne fra bil med dør via et multistik - jeg fandt via engelsk forum frem til, at der er 1000vis af problemer med netop disse ledninger... 7 af mine ledninger var 100% revet over, og de resterende var delvist... Simpelthen pga vred og 10 år gamle ledninger ved åbne/lukke af dør... :)

Håber det kan hjælpe - det er ihvertfald til at lave, hvis du er ferm med en loddekolbe...

Vh Jon

carsten0

  • Gæst
RE: Elruden ruller selv ned
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2010, 21:42 »
Min har lige gjort præcis det samme. Pil kontakten ud af døren, og skil den ad. Inden i, er den samlet af 2 "print"plader, der hænger sammen med en række metal pind. Bøj de 2 plader meget lidt fra hianden, og vask så det hele med kontaktrens og en pensel. Samel den og prøv igen. Min har virket i 2 uger nu

carsten0

  • Gæst
RE: Elruden ruller selv ned
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2010, 21:42 »
Min har lige gjort præcis det samme. Pil kontakten ud af døren, og skil den ad. Inden i, er den samlet af 2 "print"plader, der hænger sammen med en række metal pind. Bøj de 2 plader meget lidt fra hianden, og vask så det hele med kontaktrens og en pensel. Samel den og prøv igen. Min har virket i 2 uger nu