Forfatter Emne: Ny ejer af 106 GTI =) lidt fejl!  (Læst 1480 gange)

Big-Mac

  • Gæst
Ny ejer af 106 GTI =) lidt fejl!
« Dato: 16. Juni 2010, 21:51 »
HEjsa, jeg har netop idag købt mig en Peugeot 106 GTI fra 98, men der er lidt småting som jeg skal ha ordnet..

1. den venstre baglygte var sprunget, så jeg afmonterede byglygten og pillede lidt ved det, ved et tilfælde opdagede jeg at det lignte at der var 2 pære som lyste i højre side, så den afmonterede jeg også, og det var så de to yderste pære som lyste der.
i venstre side var den ene pære sprunget, men den anden som også skulle lyse virkede heller ikke, heller ikke hvis jeg brugte pæren som virkede i den anden side, er der nogen der ved hvorfor det sker?

2. hornet virker ikke?? der sker slet ikke noget på nogen måde...? bilen har fået monteret en unco alarm som heller ikke virker selv om fjernbetjeningen blinker grønt når man trykker på den? ved ikke om den kan ha noget med sagen at gøre? 2 gange har jeg ved et tilfælde hørt den bippe en kort gang?

3. de forreste tågelygter som sidder i kofangeren virker kun når man lyser med langt lys, er det normalt? syntes der virker overdrevet at den skal ha 4 lygter der lyser langt?

håber i kan hjælpe mig :)
« Senest Redigeret: 16. Juni 2010, 21:52 af Big-Mac »

Big-Mac

  • Gæst
RE: Ny ejer af 106 GTI =) lidt fejl!
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2010, 21:04 »
ja den med hornet har jeg self fundet ud af, jeg anede ikke hornet sad i blinker armen :D

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Ny ejer af 106 GTI =) lidt fejl!
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2010, 10:40 »
Ang. tågelys. Jeg mener at kunne huske noget om at 106 GTI ikke har tågelygter i kofangeren, men et ekstra sæt fjernlys. Jeg er ikke 100% sikker der. B)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

jannikll

  • Gæst
RE: Ny ejer af 106 GTI =) lidt fejl!
« Svar #3 Dato: 29. Juni 2010, 23:38 »
Det er std. i alle gti'er med tågelygter i kofangeren.

men tågelyset i min gti sidder på blinkarmen (der hvor du styrer lyset) og så lidt længere inde kan du dreje på en knap mere til tågelys:)
men på min gamle 106 xs, sad knappen inde i midten af bilen:)